Ny trailer till samt musiksläpp för Joaquin Phoenix film C'mon C'mon - biopremiär 18 februari

Den 18 februari har Mike Mills film C'mon C'mon svensk biopremiär. Joaquin Phoenix har fått många lovord för sin insats i huvudrollen, och även filmens instrumentala musik har uppmärksammats. Soundtracket som nyligen släpptes bjuder på specialskriven musik av bröderna Aaron och Bryce Dessner, kända bland annat från bandet The National. På fyra av soundtrackets spår medverkar den kanadensiska artisten Feist.

Lyssna på filmmusiken till C'mon C'mon här!

- Aaron och Bryce arbetar ofta mycket subtilt och minimalistiskt. Vi sökte länge efter den rätta tonen och landade i ett finstämt,  intimt soundtrack som verkligen förmedlar filmens speciella värld, säger Mike Mills, som 2019 regisserade kortfilmen I Am Easy to Find med musik av The National och Alicia Vikander i huvudrollen.

En ny trailer till C'mon C'mon har släppts - titta på den här! (musiken i trailern är Debussys Claire de lune).

OM FILMEN C'MON C'MON
Joaquin Phoenix gör ännu en fängslande rolltolkning i denna ömsinta, humoristiska berättelse om hur enstöringen Johnny knyter oväntade band med sin systerson Jesse. När Johnnys syster ber honom ta hand om Jesse under en tid har han inget annat val än att låta pojken följa med på en jobbresa, där han intervjuar barn om deras syn på framtiden. Nu måste Johnny för första gången i livet själv ta hand om ett barn. Jesse är en utmaning - ovanligt verbal och klartänkt, men som andra nioåringar balanserar han på gränsen mellan barndom och ungdom. Under resan med Jesse lär sig Johnny mycket om både ansvar och kärlek, och kanske allra mest om sig själv.

Jesse spelas av Woody Norman och hans föräldrar av Gaby Hoffmann (Girls, Transparent) samt Scoot McNairy (Fargo, Halt and Catch Fire). Regissören och manusförfattaren Mike Mills har tidigare gjort två delvis självbiografiska filmer om sina föräldrar: Beginners och Alla tiders kvinnor. Den senare är liksom C’mon C’mon från A24, studion bakom filmer som Moonlight och Lady Bird. Filmens svartvita foto är signerat Robbie Ryan som Oscarsnominerades för The Favourite.

OM BRÖDERNA DESSNER SOM SKAPAT FILMMUSIKEN
Det amerikanska indierockbandet The National, bildat 1999, består av sångaren Matt Berninger samt två brödrapar; Aaron (gitarr/bas) och Bryce Dessner (gitarr) samt Scott (gitarr/bas) och Bryan Devendorf (trummor).  Tvillingarna Dessner skriver musiken och Berninger skriver texterna. Den melankoliska framtoningen i bandets musik har lett till jämförelser med Joy Division och Nick Cave and the Bad Seeds. The National vann en Grammy för bästa alternativa musikalbum 2017 för sin sjunde skiva Sleep Well Beast

Bröderna Dessner har genom åren haft en rad projekt vid sidan av The National. Aaron har producerat album med bland andra Taylor Swift och Lisa Hannigan, och tillsammans med Justin Vernon startade han 2018 bandet Big Red Machine. Bryce är känd för sina kompositioner till bland andra Los Angeles Philharmonic, New York Philharmonic och New York City Ballet, och har samarbetat med artister som Philip Glass, Paul Simon och Jonny Greenwood. Aaron och Bryce har skrivit filmmusiken till Joe Wrights kommande musikalfilm Cyrano, samt till filmer som The Two Popes och The Big Sur. De är kreativt involverade i en rad musikfestivaler, bland dem Haven i Köpenhamn.

INFORMATION OM OCH MATERIAL TILL SCANBOX FILMER HITTAR DU HÄR:

Scanbox pressida - Här finns bilder, affisch, klipp och trailers att hämta
Scanbox YouTube-sida – här kan du titta på trailers
Scanbox kommandelista för biofilm - textinfo som uppdateras löpande, inklusive klara premiärdatum
Scanbox Twitterkonto - följ oss här för nyheter om Scanbox

Kontakta Mona Holmquist MonaH@scanbox.com angående lösen till pressidan samt andra pressfrågor.
Kontakta Clas Gunnarsson clasg@scanbox.com angående filmbokning.

Clas Gunnarsson

Distributionsansvarig Bio 0701-85 76 10