Premiär för teasern till Stockholm Bloodbath idag

Premiär för teasern till Stockholm Bloodbath idag

Idag börjar teasern för vinterns stora actionfilm visas på biografer över hela landet. Mikael Håfströms Stockholm Bloodbath med Claes Bang, Alba August, Sophie Cookson och Adam Pålsson har svensk biopremiär den 19 januari!

TITTA PÅ TEASERN HÄR

HÄMTA TEASERN HÄR

Kontakta Mona Holmquist MonaH@scanbox.com om du behöver login.

OM STOCKHOLM BLOODBATH
Den maktgalne danske kungen Kristian II (Claes Bang) skyr inga medel när han planerar att ta över Sveriges krona från Sten Sture (Adam Pålsson). Samtidigt svär systrarna Freja och Anne (Alba August och Sophie Cookson) att skoningslöst hämnas på de män som brutalt mördat deras familj. Allt kulminerar i Sveriges huvudstad, där systrarna dras in i intrigerna kring massavrättningen Kristian Tyrann beordrat - Stockholms blodbad. Action, attityd och svart humor förenas i en historia där förvånande mycket faktiskt hänt på riktigt.

Alba August är känd från till exempel Unga Astrid och Händelser vid vatten, och Sophie Cookson har vi sett i Kingsman-filmerna. Ärkefienderna Kristian Tyrann och Sten Sture d y gestaltas av Claes Bang (The Square, The Northman) och Adam Pålsson (Ted – För kärlekens skull, Young Wallander). I övriga roller ser vi bland andra Jakob Oftebro (Hamilton, Svart krabba), Claes Ljungmark (Det enda rationella), Ulrich Thomsen (Festen, Förhöret), Emily Beecham (Cruella, Hail Caesar!) och Kate Ashfield (Sanditon).

Mikael Håfström Guldbaggebelönades för manuset till sin film Leva livet, och fick ett internationellt genombrott med Ondskan som Oscarsnominerades för bästa utländska film. Sedan dess har han regisserat filmer som Quick, 1408, Derailed, The Rite, Escape Plan och Outside the Wire, och serier som Dirigenten och Bloodline. Håfström är härnäst aktuell med thrillern Slingshot där Casey Affleck och Laurence Fishburne medverkar.

Stockholm Bloodbath är en Viaplay Film producerad av Helena Danielsson. Bland hennes tidigare filmer som producent märks Hilma, Quick, The Childhood of a Leader och Svinalängorna.

INFORMATION OM OCH MATERIAL TILL SCANBOX FILMER FINNS HÄR:
Scanbox pressida - trailers, klipp, bilder etc
Scanbox YouTube-sida – här kan du titta på trailers
Scanbox kommandelista för biofilm - textinfo som uppdateras löpande, inklusive klara premiärdatum
Scanbox Twitterkonto - följ oss här för nyheter om Scanbox

Kontakta Mona Holmquist MonaH@scanbox.com om du behöver materialhjälp!