Samtal kring Kärleksbevis och Året jag slutade prestera och började onanera livesänds på bio

Folkets Hus och Parkers livesatsning Film och samtal presenterar under oktober Scanbox svenska höstfilmer Kärleksbevis och Året jag slutade prestera och började onanera. Samtal med regissörer samt skådespelare livesänds till biografer runt om i landet.

Richard Hoberts psykologiska thriller Kärleksbevis har svensk biopremiär den 14 oktober.  Kiviks bio ger två premiärföreställningar av Kärleksbevis detta datum, och man livesänder ett samtal från biografen med Richard Hobert samt Rolf Lassgård och Hedda Rehnberg, som spelar två av huvudrollerna. Mathias Holtz från Folkets Hus och Parker modererar samtalet, som genomförs direkt efter den senare av föreställningarna.

Om närvaro vid Kivikspremiären av Kärleksbevis, samt intervjuer

Är du intresserad av att bevaka premiären av Kärleksbevis i Kivik fredag den 14 oktober? Mingel i närvaro av Richard Hobert, Rolf Lassgård och Hedda Rehnberg inleds på biografen 15.15, första filmstart sker ungefär 16.15 och start för kvällens andra föreställning sker vid 19.00, med livesamtal direkt efteråt.  Båda föreställningarna är utsålda.

För att bevaka premiärdagen i Kivik och göra intervjuer där, kontakta Håkan Hammarén, 0706-445111 hakan@fundamentfilm.se
För alla övriga intervjuförfrågningar gällande Kärleksbevis, kontakta Mona Holmquist, 0701-857612 MonaH@scanbox.com

Erika Wassermans komedidrama Året jag slutade prestera och började onanera presenteras också för biobesökare via livesändning efter en föreställning av filmen. Johanna Prack från Folkets Hus och Parker samtalar med Wasserman i sändningen, som sker från Årsta Folkets Hus i Stockholm onsdag den 26 oktober. Filmen har svensk biopremiär 21 oktober.

Om intervjuer,
Året jag slutade prestera och började onanera

För alla frågor om intervjuer gällande Året jag slutade prestera och började onanera, kontakta Manlin Sterner, 076-3769933 manlin@manlin.se

Om projektet Film och samtal

För mer information om Folkets Hus och Parkers projekt Film och samtal, kontakta Mathias Holtz mathias.holtz@folketshusochparker.se

OM FILMEN KÄRLEKSBEVIS - Svensk biopremiär 14 oktober
Thomas och Marie ska skiljas och möts en sista dag för att tömma och sälja sommarhuset på Österlen. Ingen av dem anar den andres egentliga avsikter. En ung kvinna dyker plötsligt upp, driven av svartsjuka och med en helt egen agenda. Det som skulle bli ett civiliserat avslut på ett långt äktenskap blir minut för minut till en omskakande helg som ställer allt i deras liv på ända.

Rolf Lassgård, Livia Millhagen och Hedda Rehnberg spelar huvudrollerna i Richard Hoberts psykologiska thriller. SE TRAILER HÄR!

MATERIAL TILL FILMEN FINNS HÄR! För lösen och vid frågor om material, kontakta Mona Holmquist, MonaH@scanbox.com

OM FILMEN ÅRET JAG SLUTADE PRESTERA OCH BÖRJADE ONANERA - Svensk biopremiär 21 oktober
Hanna är mitt uppe i livet och karriären och vill skaffa ett andra barn med Morten, men istället gör han slut. Plötsligt står hon utan jobb, lägenhet och bästa vännen Carro, som olägligt nog också tröttnat på Hannas konstanta stressande. Hanna gör vad hon kan för att rädda sig ur sin sits och få sitt liv tillbaka, vilket resulterar i pinsamma situationer och smärre katastrofer. En dimmig natt träffar hon Liv, som inte låter sig styras av vare sig självupptagna killar eller stressiga jobb. Liv ger Hanna mod att börja lyssna på sig själv, njuta av allt livet bjuder på och sluta ställa upp på omöjliga premisser.

Erika Wassermans film är ett komedidrama om att våga tänka om, med oväntade insikter, somrig romantik och humor med hög igenkänning. Katia Winter spelar Hanna och i övriga roller ses bland andra Nour El Refai, Henrik Dorsin, Jesper Zuschlag, Bahar Pars, Vera Carlbom och Hannes Fohlin.  SE TRAILER HÄR!

MATERIAL TILL FILMEN FINNS HÄR!

INFORMATION OM OCH MATERIAL TILL SCANBOX FILMER HITTAR DU HÄR:

Scanbox pressida - trailers, bilder etc
Scanbox YouTube-sida – här kan du titta på trailers
Scanbox kommandelista för biofilm - textinfo som uppdateras löpande, inklusive klara premiärdatum
Scanbox Twitterkonto - följ oss här för nyheter om Scanbox

Kontakta Mona Holmquist MonaH@scanbox.com om du behöver hjälp med material