​Vikander, Redford, Dafoe, Mirren, Chastain, Phoenix, Mortensen och Schumer bland Scanbox stjärnor 2018

Ett stjärnspäckat år ligger framför oss, där Scanbox filmer bjuder på en rad av dagens stora namn i spännande roller. Här presenteras ett urval av 2018 års filmutbud.

Oscarbelönade Alicia Vikander ses i vår mot James McAvoy i Wim Wenders romantiska drama Submergence, där de skilts åt av ödets makter. Ett lite mer omaka par är Annette Bening som Hollywoodstjärnan Gloria Grahame och Jamie Bell som hennes unge kavaljer i verklighetsbaserade Film Stars Don’t Die in Liverpool. Helen Mirren och Donald Sutherland spelar strävsamma makar som ger sig ut på en nostalgisk road trip i Paolo Virzís film En sista semester.

Willem Dafoe har fått mycket beröm för insatsen som trumpen motellföreståndare i The Florida Project, där debutanterna Brooklynn Prince och Bria Vinaite också gör intryck. Joaquin Phoenix gör en intensiv rolltolkning i Lynne Ramsays You Were Never Really Here, som jämförs med Taxi Driver. En huvudskada ger Amy Schumer otippat självförtroende i komedin I Feel Pretty, där även Michelle Williams medverkar.

Flera av Scanbox kommande filmer har verklighetsbakgrund. I Colette spelar Keira Knightley den stilbildande nittonhundratalsikonen. Jessica Chastain har titelrollen i Aaron Sorkins Molly’s Game, historien om Molly Bloom som med FBI i hasorna drev pokerkvällar för världsberömda deltagare. I thrillern Unabomb spelar Viggo Mortensen FBI-agenten Jim Freeman, som försöker lösa fallet med legendariske bombmannen Ted Kaczynski. Robert Redford, Casey Affleck och Elizabeth Moss ses i Old Man and the Gun, den sanna berättelsen om kåkfararen Tucker som efter 18 lyckade flyktförsök möter snuten som är hans jämlike.

I Dan Fogelmans (This is Us) Life Itself sammanstrålar några människors liv över årtionden, från New Yorks gator till den spanska landsorten. Oscar Isaac, Olivia Wilde, Antonio Banderas och Samuel L. Jackson m fl ses i rollerna.

Efter två Oscarvinster ser många fram mot Asghar Farhadis nästa film Todos lo saben (svensk titel inte klar). Javier Bardem och Penelope Cruz spelar ett äkta par vars flytt från Argentina till hustruns födelseland Spanien gör att obekväma hemligheter kommer i dagen.

Det här är bara ett urval av Scanbox filmer under 2018. Läs om fler av dem här!

Scanbox på Twitter     Scanbox pressida     Clipsource Scanbox

Kontakta monah@scanbox.com om du behöver login.