Februarinyheter från ScandChoco!

Februarinyheter från ScandChoco!

Februarimånad bjuder på explock av härliga nyheter hos ScandChoco; Conscious Raw Chocolate, Taste of Nature Pistachio Passion, Lakritsfabriken minisar, Firefly Love Potion och GoCoco 100% kokosvatten! Ladda ner vår nyhets-pdf och läs mer. Med hopp om mycket kärlek till er alla!

Go Coco – 100% naturligt kokosvatten!

Go Coco är ett färskt sött kokosvatten direkt från Thailand. Vattnet buteljeras på plats och skickas sedan direkt till Europa för att serveras till dig på bästa och färskaste sätt.

Kokosvatten är den klara vätska som finns inuti unga kokosnötter, som är helt sterilt tills kokosnöten öppnas. Mogna kokosnötter tenderar inte att ha vatten inuti sig utan istället vitt fruktkött och luft.

Vattnet från dessa enorma stora gröna frön som hänger från vajande palmer är en vätska som länge använts av de infödda i den handfull producentländer som medicinska och näringsmässiga välgörare.

Vattnet tas direkt från det sterila centrum av unga, gröna kokosnötter som har odlats i linje med ett Fair Trade avtal som gynnar den lokala ekonomin. Kokosnötter från olika delar av världen smakar annorlunda. Go Coco valde sin källa i Thailand eftersom kokosnötter odlas och skördas av en liten plantage av speciell betydelse för företaget.

Kokosvatten ska drickas av dig som är på språng, tränar eller sportar mycket. Go Cocos flaskor är en PET flaska som innehåller 500 ml vilket ger dig ordentligt med dryck när du ska återfukta och ersätta förlorad vätska.

Varför dricka Go Coco?

• Naturligtvis isoton - ersätter vätska och mineraler som förlorats under fysisk aktivitet
  • Go Coco är det enda kokosvattnet som kommer färskt till dig i plastflaska och inte från koncentrat.
  • Mer näring än mjölk men utan kolesterol, mindre fett, mindre kolhydrater och lågt i naturligt förekommande socker
  • Det förbättrar cirkulationen och är känd för att rengöra din tarmkanalen - och i sin tur detta är bra för kroppens största organ, huden
  • Stärker immunförsvaret och hjälper till kampen mot virus
  • Absolut inget tillsatt socker och är naturligt fettfri
  • Fem naturligt förekommande elektrolyter, däribland kalium som hjälper till att reglera blodtrycket och hjärtats funktion
  • Det lugnar magen och minskar kräkningar. Perfekt för baksmälla!
  • Inget fett, inget kolesterol, utan tillsats av socker, låga kalorier, ingen tillsats av färgämnen eller aromer.

Eftersom Go Coco är 100% naturlig, kan det variera något i färg och smak. Den är lämplig för vegetarianer och glutenfri kost - men kan innehålla spår av nötter.

Är antibakteriell och kan motverka virus såsom herpes, cytomegalovirus, influensa och olika sjukdomsframkallande bakterier. Vid regelbunden konsumtion kan det även minska urinvägsproblem.