God jul önskar Scandchoco!

God jul önskar Scandchoco!

TEA FORTÉ – EN NJUTNING FÖR ALLA SINNEN

Tea Forté är det amerikanska tekonceptet som gjort tedrickande till en ceremoni och en njutning för alla sinnen! De vackra tepåsarna, smakrika teerna och ljuvliga accessoarerna lämnar ingen oberörd. Tea Fortés teer består av hela kvalitetsgranskade teblad och varsamt skördade örter. De unika triangelformade tepåsarna av silke är var och en ett handarbetat konstverk.

TEA FORTÉ PETITE RIBBON BOX WARMING JOY
Tea Forté Warming Joy Tea Collection är den perfekta presenten till vänner och de du tycker om. Med en sofistikerad röd och vit palett med vinterbär, innehåller denna festliga Petite Ribbon Box en begränsad upplaga teer. Tio påsteer, två vardera av följande blandningar:

Harvest Apple Spice
En naturligt koffeinfri blandning med smak av skarpa, söta äpplen och den läckra uppvärmningen av kryddor. En kopp som påminner om mammas äppelpaj.

Sweet Ginger Plum
En söt smak av mogna plommon med hettan av ingefära.

Winter Chai
Klassiska kryddor framkallar dofter av säsongen i detta rooibos-örtte.

Rum Raisin Biscotti
Det finaste svarta teet med en söt smak av rom-marinerade russin och söta björnbärsblad.

Sweet Orange Spice
Svart te med fruktiga toner av citrus och livlig smak av kanel.
Art nr: 13411

KATI STEEPING SET
Äkta lösa teblad är nu härligt enkel med Tea Fortes Warming Spice Tea Brewing Gift Set. Samlingen innehåller en modern och vacker Cranberry Red KATI kopp som rymmer ca 3,5dl och är mikrovågsugn- och diskmaskinsäker. Integrerad tesil och tio portionstepåsar av de härligaste vintersmakerna:

(2 vardera) av Sweet Ginger Plum, Hazelnut Truffle, Harvest Apple Spice, Winter Chai och Sweet Orange Spice.
Art nr: 17832

HELSINGBORGS KAKFABRIK– PEPPARKAKOR BAKADE MED DURUMVETE
Kärnan Pepparkakor från Helsingborgs Kakfabrik är bakade efter ett gammaldags recept från bygden med en egen modern prägling. Kakorna bakas enbart med det unika durumvete som växer och mals i kvarnen på Hven. Det proteinrika mjölet blandas med riktigt smör och grädde vilket ger pepparkakorna en genuin och perfekt konsistens. En gammaldags kryddblandning med en gnutta lakritspulver sprider en ljuvlig doft och skapar en smak som väcker goda minnen och skapar nya traditioner.

Pepparkakorna kommer utan krusiduller. De är rektangulära och aningen större för att kunna avnjutas som de är eller med sin favorittopping, året om.

Varje förpackning innehåller 300 gram.

Art nr: HKPEPPAR

KAMPANJ 30% RABATT VID KÖP AV 2 LÅDOR

Go Coco

100% naturligt kokosvatten, 12 pack

Art Nr GOCO500

GO COCO – 100% NATURLIGT KOKOSVATTEN!
Go Coco är ett färskt sött kokosvatten direkt från Thailand. Vattnet buteljeras på plats och skickas sedan direkt till Europa för att serveras till dig på bästa och färskaste sätt.

Kokosvatten är den klara vätska som finns inuti unga kokosnötter, som är helt sterilt tills kokosnöten öppnas. Mogna kokosnötter tenderar inte att ha vatten inuti sig utan istället vitt fruktkött och luft.

Vattnet från dessa enormt stora gröna frön som hänger från vajande palmer är en vätska som länge använts av de infödda i den handfull producentländer som medicinska och näringsmässiga välgörare.

Vattnet tas direkt från det sterila centrum av unga, gröna kokosnötter som har odlats i linje med ett Fair Trade-avtal som gynnar den lokala ekonomin. Kokosnötter från olika delar av världen smakar annorlunda. Go Coco valde sin källa i Thailand eftersom kokosnötter odlas och skördas på en liten plantage av speciell betydelse för företaget.

Eftersom Go Coco är 100% naturlig, kan det variera något i färg och smak. Den är lämplig för vegetarianer och glutenfri kost - men kan innehålla spår av nötter.

Är antibakteriell och kan motverka virus såsom herpes, cytomegalovirus, influensa och olika sjukdomsframkallande bakterier. Vid regelbunden konsumtion kan det även minska urinvägsproblem.

ScandChoco lanserade Go Coco under januari 2012 som ett komplement till befintligt sortiment anpassat för hälsokost och lifestyle.