Lakritsfabriken fyller 5 år!

Lakritsfabriken fyller 5 år!

Det är den nionde april 2011. Hotell Norrtull i Stockholm, en strålande varm vårdag. Den tredje Lakritsfestivalen ska just dra i gång. Lakrits har blivit trendigt, och kön ringlar långt ut på Sankt Eriksgatan. Innanför dörrarna råder febril aktivitet bland utställarna, inte minst vid den monter som hyser ett gäng nykomlingar från Ramlösa i Helsingborg. Tio veckor tidigare fanns det ingen lakrits från Lakritsfabriken. En hel del blir klart i absolut sista stund. Martin Jörgensen klistrar fortfarande innehållsförteckningar på femhundra påsar söt lakrits och lika många påsar saltlakrits när portarna öppnar.

– Jag var inte nervös. Lite spänd på vad folk skulle tycka, men mest bara glad. Jag tänkte att det löser sig med allt. Jag vågade inte tro någonting. Det tog ett helt år från den där första mässan innan jag kände att det här kan bli någonting, innan jag insåg att folk älskade vår lakrits och köpte den om och om igen.

Nu när 5 år har passerat har utbudet av produkter har ökat med över 20 produkter i portföljen. Lakritsfabriken exporterar också produkterna till ett flertal ställen runt om i världen.

Lakritsen packas fortfarande för hand i de förpackningar som originalaren Camilla Tubertini designade under några hektiska vårveckor 2011.

PREMIUM LIQUROICE SALMIAK DUSTED, 150 gram

Åldern till ära har vi tagit fram en unik 5 års ask med ett helt nytt recept på salt lakrits; Premium Liquorice Salmiak Dusted. Asken är utvecklad tillsammans med vår kartongleverantör Kartongbolaget och är helt unik samt finns endast i begränsad och numrerad upplaga. Säljstart för boxen är 8 april och en tävling kommer att ske via Lakritsfabrikens Facebook sida där man kan vinna fina lakritspriser kopplade till askarnas unika unika boxnummer! Mer information om tävlingen skickas ut tillsammans med 5 års askarna. Rekommenderat butikspris 89 kr.

SALMIAKSERIEN, NC4Cl

Under april lanseras även NH4Cl, en helt ny serie salmiakprodukter från Lakritsfabriken i Ramlösa. Njut av våra lakritsmandlar, gelatinfria lakritsbär och salta lakritskarameller i en helt ny förpackning. NH4Cl lanseras officiellt på Lakritsfestivalen i Stockholm 23-24 april men finns tillgänglig för leverans till våra återförsäljare från den 18 april. Rekommenderat butikspris på NH4Cl är 59 kr.

LAKRITSKAMPANJ UNDER VECKA 14

Passa på att fylla på lakritsförrådet inför Lakritsens Dag den 12 april. Vi erbjuder 10% rabatt på Lakritsfabriken och Lakritskungens produkter för leveranser under hela vecka 14. Kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.

Välkomna att fira med oss!