ScandChocos Julprodukter 2011

ScandChocos Julprodukter 2011

Speciellt inför julen 2011 har ScandChoco valt ut ett antal unika gåvor från James Chocolate, Tea Forté, Monbana Chocolate och Lakritsfabriken. För mer information och offert vänligen kontakta oss.

JAMES CHOCOLATE

Inför julen 2011 har vi speciellt valt ut några handgjorda kvalitetsprodukter från den
glada chokladkreatören från Somerset, England.

Luxury Christmas Pudding Disc (100 g)en specialutgåva med mjölkchokladdiskar smaksatta med alla de juligaste ingredienser du kan tänka dig; söta russin, värmande kryddor och en touch av torkade syrliga körsbär och hackade pekannötter.

Spotted Christmas trees (35 g)handdekorerade och underbart prickiga julgranar, till att antingen äta eller hänga i julgranen.

TEA FORTÈ

Tea Forté är en innovatör i den moderna tevärlden med teer odlade på små familjeägda plantage och med smaksättningar direkt från naturen. Tillsammans med väldesignade koppar, kannor, presentförpackningar med mera skapas ett helhetskoncept för tedrickaren. Eller som Oprah deklarerade; ”If you are a tea-lover, this is as good as it gets.”

Warming Joy Petit Ribbon Box (10 infusers)en presentförpackning med julens kryddiga tesmaker; Harvest Apple Spice, Winter Chai, Hazelnut Truffle, Vienna Cinnamon, Moroccan Orange Blossom

KATI Cup Red – vår favoritkopp från Tea Forté speciellt framtagen för lösteer kommer julen till
ära i tranbärs röd. Koppen har dubbla väggar som isolerar samt en rostfri insats som gör det lätta att brygga löste. Kan med fördel paras ihop med Tea Fortés olika lösterör.

LAKRITSFABRIKEN I RAMLÖSA

Sveriges första Premium lakrits från Ramlösa. Detta är en ursprungsmärkt ekologisk och glutenfri premium lakrits som tillverkas i Sverige. Vårens försäljningssuccé med potential att bli årets julklapp. Fråga oss gärna om private lable alternativ.

MONBANA CHOCOLATE

Den franska chokladtillverkaren med lång tradition av allt som hör chokladvärlden till erbjuder julen 2011 ett fantastiskt sortiment. Det är bara att välja och vraka, här hittar du det mesta och det bästa.

Christmas Chocolate Drink Tin Ginger Bread (250 g)Monbanas utsökta chokladdryck som kryddats till med smak av pepparkaka. En varm dryck som lämnar ingen oberörd.

Christmas Bar Ginger Bread (80 g) – en vacker chokladkaka med krispiga bitar av pepparkaka, en klockren kombination för årstiden.

Colorful Flower Boxes (220-275 g)färgglada och trevliga presentaskar med 5 grams chokladbitar i olika smaker såsom söta chocokola & karamell, mörk choklad med olika ursprung, sprakande mörk & ljus choklad och citron, apelsin & karamell kombinerat med mörk, ljus och vit choklad.

Monbana Pralinask (195 g) – en pralinask fylld med tradition. Här har Monbana samlat århundraden av kunskap och kombinerat 25 praliner i fem olika smaker.

Monbana Tryffelbox (175 g) – tryfflar som smälter i munnen med sin kakaopudrade utsida och mörka chokladmitt. Riktiga franska tryfflar görs på riktigt kakaosmör.