Askinosie Chocolate New CollaBARation™ line: Lakritsfabriken!

Askinosie Chocolate New CollaBARation™ line: Lakritsfabriken!

Askinosie Chocolate New CollaBARation™ line:

första chokladen tillsammans med Lakritsfabriken i Ramlösa!

I början av oktober blev första chokladkakan färdig och idag finns den här i Sverige – ett unikt samarbete mellan Lakritsfabriken i Ramlösa, Sverige och Askinosie Chocolate i Springfield, USA. Denna mörka mjölkchoklad med saltlakrits och anisfrön är den första av flera chokladkakor på temat samarbete från Askinosie Chocolate.

COLLABARATION™ LINE

Denna nya chokladkaka är en del av CollaBARation™ -serien från Askinosie Chocolate. I flera månader har de arbetat med att identifiera de hantverkare och producenter av unika produkter som finns i deras nätverk världen över. Chokladkakorna i CollaBARation™ -serien är än så länge topphemliga men kommer att släppas med jämna mellanrum under de kommande fjorton månaderna. Chokladkakorna kommer först under en begränsad tid endast att vara tillgängliga via Askinosie’s hemsida, i butiken i Springfield och i regionen där samarbetspartnern verkar. Sedan kommer chokladen att lanseras via grossister världen över.

DARK MILK LIQUORICE BAR LAKRITSFABRIKEN
Det första chokladsamarbetet omfattar den skandinaviska distributören, Martin Jörgensen som numera även tillverkar sin egen lakrits under varumärket Lakritsfabriken i Ramlösa. Lakritsen är ekologisk, glutenfri och delvis handgjord i småskalig upplaga. Chokladkakan består av Askinosie’s mörka mjölkchoklad och är toppad med Lakritsfabrikens salta lakrits och anisfrön som ytterligare framhäver lakritssmaken.

Shawn Askinosie, ägare och grundare av Askinosie Chocolate, säger om CollaBARation ™-serien, "Vi kom upp med idén att samarbeta med dessa vänner eftersom många av dem är redan mycket välkända mathantverkare som vi respekterar och beundrar. Vi ville skapa unika, smakrika chokladkakor som först lanseras exklusivt men som så småningom ska kunna uppskattas av våra fans runt om i världen. Vi lovar att du inte blir besviken av de kakor som serien omfattar, det finns något för alla! "

ASKINOSIE CHOCOLATE

Askinosie Chocolate är en liten chokladtillverkare från Springfield, Missouri där 100% av kakaobönorna köps direkt från jordbrukarna. Shawn Askinosie relationer direkt med kakaobönder utgör grunden för att en hög kvalitativ chokladkaka kan produceras. Detta gör också det möjligt för Askinosie Chocolate att kunna dela med sig av vinsten från försäljningen med bönderna vilket ger dem en andel av resultat (Stake in the Outcome™). Det är Askinosie Chocolates mål att stötta sina kakaobönder, deras närområde samt kunder och varandra. Allt detta är ett led i arbetet för Askinosie Chocolate - att lämna världen som en lite bättre plats än tidigare.

Ann-Sofie Malmgren, Marketing Director

ann-sofie.malmgren@scandchoco.se

Mer information finns på: www.askinosie.com och www.scandchoco.se

Kategorier