Noan – ekologisk olivolja för barnens bästa!

Noan – ekologisk olivolja för barnens bästa!

ScandChoco lanserar en ekologisk olivolja från ett österrikiskt entreprenörsföretag med fokus på det hållbara. Olivoljan görs på ekologiska oliver och är av hög kvalitet, både Intenso och Classic. Noan kompletterar även sin produktportfölj med en mer vardaglig olja, Duoro och en äppelbalsamico tillverkad på plats i Österrike. Noan står för hållbarhet med särskilt fokus på den ekologiska, ekonomiska och sociala dimensionen. Noan olivolja är mer än bara en produkt, det är miljöansvar och rättvist uppträdande.

Noan som varumärke står för ett nytt synsätt där företagande och entreprenörskap lägger tonvikten på den ekologiska, ekonomiska och sociala dimensionen. Utifrån detta synsätt startades Noan och utifrån detta arbetar företaget. Noan i sig är en förkortning av grundarna, Margit och Richards två döttrar; Noah och Anouk.

SOCIALT FOKUS

Noans sociala strategi bygger på sex hållbara byggstenar som karaktäriserar hela projektet.

- Ekologisk produktion för att beskydda miljön och bevara vår jord.

- Rättvist tillverkat genom överföring know-how, kontinuerligt stöd och rättvisa priser.

- Ren produktion i allt från kvalitetsråvaror till produktion och produktionskomponenter.

- Hälso-aspekten, en produkt som är bra för dig.

- Njutning som gör gott för dig och andra.

- Ansvar där Noan ger 100% av företagets vint samt 10% av totala intäkterna till utbildning för barn i behov världen över.

PRODUKTERNA

Duoro, 250 ml - En enklare och lättare olivolja med en smak som påminner om färsk frukt och uppfriskande mint. Douro är en perfekt vardagsolja och passar bra till soppor, råa och kokta grönsaker, lax, färskost, svamp och desserter. Rekommenderat butikspris ca 85 kr.

Classic, 250 ml - En extra virgin olivolja med en kraftfull fruktighet som påminner om nyklippt
gräs och busktomater tillsammans med medelhavsörter och svartpeppar. Tack vare sin balanserade och aromatiska bukett går Classic bra med alla typer av rätter, men framför allt med vitt kött, fisk,
sallader, mango, bananer och jordgubbar. Rekommenderat butikspris ca 98 kr.

Intenso, 250 ml -En ny smakupplevelsemed med en karaktäristisk intensiv smak, behaglig sötma och grön touch. Dess typiska doft påminner om gröna bananer, vita äpplen och busktomater och smaken avrundas med aromer av basilika och mynta. Intenso är det perfekta komplementet till starkt smaksatta rätter såsom bruschetta, sallader, starka ostar, kött, tomater och aubergine.
Rekommenderat butikspris ca 139 kr.

Äppelbalsamico, 200 ml - En kulinarisk skatt, en underbart mild krydda med en touch av sötma
och diskret restsyra (5%). Underbart som en krydda för såser, färskost, fårost, tomater
med mozzarella och carpaccio. Ger en kreativ touch till desserter med jordgubbar och äpple. Harmoniserar utmärkt med Noan olivolja. Rekommenderat butikspris ca 179 kr.

Ann-Sofie Malmgren, Marketing Director

ann-sofie.malmgren@scandchoco.se

Mer information finns på: www.scandchoco.se och www.noanoliveoil.com

Se gärna: http://www.youtube.com/watch?v=nKHKA4zRPPY