Premiär för Lakritsfabrikens första butik!

Premiär för Lakritsfabrikens första butik!

Sveriges första premiumlakrits fyller tre år till våren men har redan vuxit ur sina lokaler i Ramlösa. Man passar därför på att samla allt under ett och samma tak och öppnar även sin första egna butik och café. Den 4 december slår Lakritsfabriken upp portarna i nya och fräscha lokaler på Ängelholmsvägen i Helsingborg.

- Våra kunder har länge efterfrågat en butik och fabriksförsäljning så det känns jätteroligt att äntligen kunna erbjuda detta. Förutom försäljning av egna lakritsprodukter kommer vi även att erbjuda ett flertal produkter så som olivolja, choklad och te från vårt systerföretag ScandChoco” säger Lakritsfabrikens grundare och VD Martin Jörgensen.

Visionen är att Lakritsfabriken ska bli ett attraktivt besöksmål där man förutom att handla produkter även kan lära sig om lakritsens historia, titta på tillverkningen och gå på lakritsprovning. Butiken har även en cafédel där du kan avnjuta något sött till en kopp kaffe eller en svalkande dryck.

Efter en höst full av renoveringsarbete står nu café- och butiksdelen klar och öppnar kl 10.00 den 4 december.

Varmt välkomna att julshoppa!

OM LAKRITSFABRIKEN
Lakritsfabriken i Ramlösa kom att bli Sveriges första distributör av Premiumlakrits när man slog upp portarna i april 2011. I produktionen används bara utvalda råvaror och man kan därför leverera förstklassiga produkter, som dessutom är helt utan gluten. Målet är att tillverka godsaker av oantastligt hög kvalitet som ska kunna ätas av alla. Bara det bästa är gott nog. Detta är säkert en av anledningarna till att man 2013 fick ta emot det prestigefyllda priset Salmiakki 2013 Finlandia Prize – årets lakrits i Finland. Intresset för lakrits är enormt och efterfrågan har ökat vilket gör att man nu även exporterar till bland annat Finland, Danmark, Norge, Tyskland, England och Spanien. Lakritsfabriken i Ramlösa innehar även rekordet för världens längsta lakrits och finns med i Guinness World Records
Grundaren Martin Jörgensen började sin karriär som kock och han har bland annat drivit Hotel Kullaberg i Mölle. Han är utbildad sommelier och driver också ScandChoco, där man riktat in sig på ett sortiment unika och exklusiva godsaker.
Läs mer på www.lakritsfabriken.se.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:
info@lakritsfabriken.se