Raw Halo – ny veganvänlig rå choklad!

Raw Halo – ny veganvänlig rå choklad!

Ekologisk handgjord rå choklad med peruansk kakao i unika smakkombinationer tillsammans med superfood. Fri från raffinerat socker, gluten och andra tillsatser och dessutom vegancertifierade.

Raw Halo tror inte på dieter utan på renlevnad inifrån och ut. Chokladen erbjuder ingen ”quick fix” för viktminskning eller inre glöd. Raw Halo är istället övertygande om att chokladen i kombination med superfood kommer att ge kroppen näring och öka din energi så att du kan unna dig god choklad utan dåligt samvete. Därför redovisas ingredienserna i chokladen tydligt, vad det är och vart de kommer ifrån.

"Vi vill att du ska känna dig inspirerad till att äta rent utan att behöva välja bort livets lyxstunder."

Raw Halo’s chokladkakor är unika i både smak och kreativa smakkombinationer. Chokladen är helt sockerfri och bara sparsamt sötad med kokossocker och lucumapulver. Raw Halo’s unika Mylk bars är en kombination mellan cashewnötssmör, lucumapulver och ren vanilj vilket skapar ett få veganska alternativ till mjölkchoklad.

CHOKLADEN

Bra saker måste få ta tid! Därför är Raw Halos alla chokladkakor handgjorda och minimalt upphettade för att bibehålla alla viktiga näringsämnen som finns endast i rå mat. Kakaobönorna mals i hela 24 timmar vilket ger chokladen dess mjuka konsistens och som gör att den helt enkelt smälter i munnen.

Raw Halo chokladkakor är 100% naturliga och fria från raffinerat socker. Det är också fria från konstgjorda sötningsmedel, gluten, vete, ägg och laktos. I den mån det är möjligt försöker Raw Halo att hålla chokladkakorna mjölkfria, därav att hela åtta kakor har ackrediterats av Vegan Society.

ScandChoco AB börjar under september att distribuera Raw Halo i Sverige. ”Chokladen är en klockren i vårt sortiment, en choklad med bra innehåll och snygg förpackning samtidigt som vi kan erbjuda ett veganskt”, säger Ann-Sofie Malmgren Sales & Marketing Director på ScandChoco.

SMAKER – tillverkade av enbart ekologiska ingredienser. Ca pris i butik 49 kr.

Mylk + Salted Caramel, 33 g - rå choklad fylld med naturligt och ekologiskt karamellextrakt tillsammans med rosa Himalaya salt.

Mylk + Goji berries & Vanilla, 33 g - rå choklad med fina hela gojibär och ren vanilj ger en extra antioxidant boost.

Mylk + Crispies, 33 g - rå choklad tillsammans med bovetekrisp för extra crunch.

Dark + Lemon & Pink Himalayan Salt, 33 g - rå mörk choklad med 76% kakaohalt tillsammans med ekologiskt citronextrakt och rosa Himalaya salt.

Dark + Ginger & Pecan, 33 g - rå mörk choklad med 76% kakaohalt tillsammans med värmande ingefära och krispiga bitar av pecannöt.

Ann-Sofie Malmgren, Sales & Marketing Manager

ann-sofie.malmgren@scandchoco.se

Tel: 042-29 27 90, Mobil: 0706-34 00 84

Mer information finns på: www.scandchoco.se och www.rawhalo.com