ScandChoco lanserar ALIBI Pretox Drink!

ScandChoco lanserar ALIBI Pretox Drink!

Ge din kropp vad den behöver, fyll på med 19 naturliga mineraler och vitaminer. 10 av dem täcker ditt dagliga intag (RDI).  I Alibi finns inga artificiella tillsatser, den är koffeinfri och sötad med steviol glycosides. Tack vare detta innehåller Alibi bara 99 kcal, men ger dig så mycket mer! Alibiär lätt kolsyrad för att ge det lilla extra. Två smaker, lime och granatäpple som attraherar en bred publik. Alibi är en: Vitamindryck, hälsodryck, enegidryck, pretoxdryck.  Alibi är något unikt, naturligt och helt utan konstigheter!

OM ALIBI DRINKS

Alibi Drinks startade 2008 när grundaren Oliver Bolton gjorde verklighet av sin idé att buteljera Alibi Pretox®. Oliver ansåg att efterfrågan på ”hälsodrycker” inte var tillräckligt representerade i segmentet softdrinks. Det som fanns på marknaden innehöll allt från koffein och socker till artificiella ingredienser, E- ämnen och smakförhöjare. Oliver bestämde sig för att skapa en genuin och äkta hälsodryck som i förebyggande syfte skulle ge kroppen och dess användare de vitaminer och mineraler som behövs för att fungera. Oliver sökte efter professionell hjälp och kom i kontakt med enzymologisten Dr. Gay Mozolowski. Tillsammans inledde de ett seriöst arbete att kombinera den optimala balansen mellan smak och näringsupptag för att ge kroppen den hjälpen som behövs i dagens stressiga livsstil.

I syftet att lyfta fram dryckens äkthet skapade Oliver PRETOX®. Direkt översatt till ”fylla på”! Att hjälpa konsumenten att tänka förebyggande om sin hälsa.

ALIBI ÄR VÄLBEFINNANDE!

19 Kosttillskott |11 vitaminer, 3 mineraler, 5 örtextrakt. Inte konstigt Alibi toppar listorna i funktionalitet.

Naturlig sötning | Alibi använder extrakt från steviabladet (steviol glycosides) som naturlig sötning. Det är 100 g sötare än strösocker, men belastar kroppen betydligt mindre och ger inga kalorier.

Superfood | Alibi innehåller vitamin K; ett superfood som finns naturligt i bl.a. spenat och broccoli. Vitamin K ger ett friskt blod och en stark kropp. Alibi täcker ditt RDI av vitamin K med 100 %.

Immunförsvarsskydd | Alibi är den första produkten i Europa att använda Beta Glucan, en naturlig ingrediens som är kliniskt bevisad att stärka immunförsvaret och öka kroppens försvar.

”Vi är inte skyldiga. Men vi tycker det finns för många hälsodrycker på marknaden som är skyldiga till falska löften. Dom är fulla med socker, innehåller knappt några vitaminer och lovar mer än de kan stå för. Men inte vi! Alibi innehåller inget artificiellt och är fullpackad med den starkaste blandingen av vitaminer, mineraler och örtextrakt som finns på marknaden idag. Verkligt välbefinnande!”

Burkarna innehåller 33 cl och ca butikspris är 29 kr exkl. pant och lanseras av ScandChoco AB under mars.

Noella Johansson
Noella.johansson@scandchoco.se

Mer information finns på: www.scandchoco.se och www.alibidrink.com