Maxton Design

Maxton Design

SC Styling kan stolt titulera sig som en av Sveriges största återförsäljare av Maxton Design och vi jobbar kontinuerligt med att analysera vilka produkter vi skall lagerhålla här i Sverige.

Maxton Design grundades redan 2004, faktiskt samma år som SC Styling bildades i Sverige. Sedan 2006 har de bara sålt produkter som de själva tillverkat under sitt egna varumärke "MaxtonDesign". De jobbar mycket med kvalité och säkerhet vilket lett till att de numera TUV godkänner varje produkt de väljer att sälja. All tillverkning av spoilers sker av materialet ABS plast och det är väldigt god passform på Maxton Design spoilerdelar. Detta är också en av orsakerna till att vi på SC Styling valt att satsa på just Maxton Design spoilers.

Vi jobbar löpande med att publicera produkter från Maxton men kan ibland vara så att det saknas delar till din bil som du vet att Maxton har i sitt sortiment. Vi ber dig då att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Vanliga frågor och svar om Maxton

Är det svårt att montera Maxton spoilers?

Det är svårt att ge ett generellt svar på detta men vi rekommenderar alltid att lämna in bilen på verkstad där de har erfarenhet av att jobba med bilar och karosseridelar.

Hur är kvalitén på Maxton design?

Av det vi hittils sett av Maxton design produkter så är kvalitén och passform riktigt bra. Vi har sålt Maxton Design produkter sedan 2019 och numera är vi deras största återförsäljare i Sverige.

Är det lång leveranstid på Maxton delar?

Svaret är delat. Vi på SC Styling har som ambition att bygga upp ett stort grundlager i Sverige av de populäraste Maxton spoildelarna för att kunna leverera snabbt till dig som kund. Dock behövs ta i beaktning av de har över 3000 unika produkter i sitt sortiment så vi kommer inte kunna lagerhålla allt och Maxton själva har i dagsläget inget eget färdigställt lager av spoilers utan producerar på order från kunderna. Här kan det alltså förekomma lite längre leveranstider.