Spacers

Spacers

Får du inte dit fälgarna på bilen? Eller vill du bara få ut fälgen mer mot fälgkanten? Ja då är det spacers du ska ha.

Spacers är ett tillbehör till bilen som gör att du kan ändra två typer av mått, bultcirkel och navmått. Du kan med dessa distansplattor byta bultcirkel eller navmått på vissa bilmodeller eller bara få ett häftigare och fetare utseende på din bil. Det finns olika breda distansplattor med allt från 5mm upp till 40mm, vissa är lättare att montera än andra och vissa måste man byta pinnbultar eller andra bolton.

Bolton

Vill du byta bultcirkel krävs det att du vet vad du har för bultcirkel, navmått och ET på din bil idag. Därefter kan du se vad som passar till just din bil. I vissa fall kan man även byta bultantal, men oftast är det till samma antal som du redan har som gäller.

Hålborrade

Har du en bil med fälgar som monteras med bultar kan du med fördel använda dessa spacers. Det enda du måste göra är då att byta till längre bultar för att det ska passa. Så här kan du endast ändra navmåttet.