SC Styling, fortsätter att växa

SC Styling, fortsätter att växa

Pandemin har slagit hårt mot många företag, men inte SC Styling. Under den rådande pandemin har flera företag runt om i landet tvingats att permittera eller till och med varsla anställda. På Sveriges största bilstylingsföretag så är det raka motsatsen. SC Styling, med huvudkontor i Uppsala, har växlat upp och rekryterat trots pandemin.

-Vi följde noggrant hur den digitala närvaron förändrades och många i den äldre målgruppen mognade digitalt. Den ökade orderingången tror vi beror på att man lägger mer tid på projekt. Vi får inte resa som vi brukar och då lägger man pengarna på att göra det bra för sig hemma. Man färdigställer bilprojektet innan sommaren så att man kan njuta av semestern på hemmaplan, säger Karl Östlund, VD på SC Styling.

För att möta upp behoven har företaget anställt tre nya kollegor. Dom förstärker marknadsavdelningen med Alexander Roes, Content Editor, Daniel Björck, Digital Marketing Coordinator och kundtjänstavdelningen med Jennie Faringstam, Customer Service.

-Vi är otroligt tacksamma och glada att vi får möjligheten att utöka verksamheten under dessa speciella tider. Vi välkomnar Alexander, Daniel och Jennie till gänget och får ett större och starkare lag. Dom kliver in med olika styrkor i företaget och kommer att hjälpa oss att ta SC Styling till en ännu högre nivå. Det kommer bli riktigt kul att se, säger Sebastian Winding, Marknadschef på SC Styling.

Vårsäsongen närmar sig med stormsteg och för SC Styling innebär det högsäsong. Orderingången ökar med 200% i samma sekund som sommardäcken monteras på bilen.

-Vi gasar på för fullt in i 2021 hoppas lämna pandemin i dammolnet bakom oss. Nu fäster vi blicken mot horisonten, säger Karl Östlund, VD på SC styling.

Se alla våra medarbetare här