Karl Östlund, VD på SC Styling och vän till Ung Cancer

SC Styling, stolt stödföretag till Ung Cancer

Ung Cancer är en ideell fristående organisation som finns till för unga vuxna som själva drabbats eller lever nära någon som drabbats av cancer. De ger stöd och skapar mötesplatser för gemenskap i en tid då det är lätt att känna sig ensam. Dessutom ges ekonomiskt stöd till de som har svårt att få ekonomin att gå ihop på grund av cancern.

- Vi har berörts av cancer på olika sätt genom åren och känt att vi vill göra något mer. Vi hörde av oss till Ung Cancer och fick jättebra kontakt. Eftersom många av våra kunder är i åldersgruppen som Ung Cancer riktar sig till kändes det som ett naturligt samarbete, säger Sebastian Winding, Marknadschef på SC Styling.

För att samla in pengar till Ung Cancer säljs numera "Fuck Cancer"-armbanden på scstyling.com:

- Ung Cancer är en otroligt viktig organisation. Dom ser till att ingen ska behöva stå ensam och rådlös i mötet med cancer. Det är en skön känsla att kunna bidra till något som ligger oss så varmt om hjärtat, säger Karl Östlund, VD på SC Styling.