Bona Postulata delas ut av Landshövding i Uppsala län, Göran Enander

SC Styling vinnare av Bona Postulata näringslivspris

Bona Postulata-priset är ett näringslivspris som vill uppmuntra företag i Uppsala län med stark tillväxtpotential. Priset avser att bidra till goda förutsättningar att utvecklas samtidigt som hjälp ges längs vägen.

- Det är otroligt roligt att vi har utsetts till vinnare av Bona Postulata-priset! Det är en ära att ta emot samma pris som Daniel Wellington fått några år tidigare. Vår tillväxtpotential är en stor del av vår drivkraft. Att blicka framåt och inse vilken potential vi har att växa är otroligt motiverande, säger Sebastian Winding, Marknadschef på SC Styling.

Priset delades ut av Uppsala Läns Landshövding Göran Enander. På grund av rådande omständigheter hölls ingen offentlig ceremoni utan överlämnandet tog plats i SC Stylings lokaler i Uppsala.

Juryns motivering: Bolaget har med mycket fina siffror genomfört en expansion inom Norden. Nu har bolaget en ambition om att växa ytterliggare och juryn tror att bolagets förutsättningar för det är mycket goda, och hoppas att Bona Postulata-priset kan inspirera och vara ett stöd på vägen.

- Vi har byggt upp bolaget från grunden och jobbat oss till den punkt vi är på idag. Vi utvecklas hela tiden och är på ständig jakt efter nya marknader att ta över. Det är fantastiskt att ha ett så starkt team i ryggen och tillsammans kommer vi göra allt i vår makt för att få bolaget att fortsätta växa framöver, säger Karl Östlund, VD på SC Styling.