Sommar BMW

Sommaren På SC Styling

Sommaren på SC Styling

Sakta men säkert så smyger sig sommaren fram. Juni månad når snart sitt slut och vi kommer in i midsommarmånaden Juli. Med andra ord, Sommardäcken är på, fälgarna skall poleras och bilen skall bli ren. På SC Styling är sommaren en tid då bilvård och de häftigare produkterna så som, coilovers, kjolpaket och vingar verkligen blommar.

- Sommaren är ju en tid där bilentusiaster och hemmameckare vill visa upp sina projekt och dess utveckling under vintern. Så här precis innan sommaren så märker vi att ”coils” och sänkningssatser har en hög efterfrågan, säger VD, Karl Östlund.

I vanliga fall så är det just under april som de stora mässorna och bilträffarna drar i gång. Som bekant, så är majoriteten av dessa inställda och folket får vänta på att visa upp sina glänsande projekt. Andra produkter som är aktuella inför dessa tillfällen är bilvårdsprodukter. Många lägger mycket tid under vinterhalvåret och innan sommaren. Det finns en hel djungel med bilvårdsprodukter och ytterligare ett hav av tillbehör för att tvätta bilen med.

- Vi har jobbat hårt för att kunna erbjuda våra kunder ett så komplett sortiment som möjligt när det kommer till bilvård. Vi har allt från fälg- och glastvätt till hinkar och microfiberdukar, enligt Inköpsansvarig, Johan Karapetyan.

SC Styling har under pandemin försökt med flera olika strategier för att sprida och dela bilder och videos för att på något sätt fylla tomrummet som mässorna och bilträffarna har lämnat. Genom sociala medier, så som Instagram, har de genomfört ett flertal tävlingar och även delat bilder från kunder för att sprida glädje i ett annars dystert bilsverige.

- Vi är självklart riktigt besvikna över att pandemin har satt stopp för alla events. Många av våra kunder har dessa events som en deadline eller mål för deras projektbilar och det är väldigt tråkigt att de inte får visa upp sina bilar på samma sätt som tidigare. Vi har gjort så gott vi kan och genom sociala medier har vi försökt att uppmuntra alla duktiga ”bilbyggare” där ute. Vi är faktiskt just nu igång med en tävling som går via just sociala medier, säger Marknadsansvarig, Daniel Björck.