Klassiska former möter modernt hantverk i Victoria Beckhams senaste kollektion av glas- och solglasögon

Victoria Beckham introducerar sin nya kollektion av glas- och solglasögon. Innehållande 13 nya stilar kombinerar kollektionen skarpa linjer med överdimensionerade 70-tals silhuetter för en nytagning på klassiker.

Ett starkt fokus på hantverk genomsyrar kollektionen. Producerade i Italien har den designats i den finaste Mazzchelli-acetatet, medan delikata metallramar är resultatet av en noggrann design och uppmärksamhet på detaljer. Trippla gradient-linser kommer i mjuka, höstiga färgpaletter som ökar kollektionens känsla av vintage, i allt från ros- och karamell till djup choklad.

Viktiga stilar för den här säsongen innefattar Fine Aviator, The Flat Top V och, Victorias personliga favorit, Deep Square.

Deep Square

Tillverkade i en överdimensionerad form kompenserar Deep Square detta med tunna tempel i acetat med en texturerad metalltråd, samt ett detaljerat guillochémönster för att ge en invecklad, nästan quiltad effekt. Mjuka lager och lutande linser visar på 70-tal, samtidigt som gångjärn och värmeformade tempelspetsar ger en lyxig passform. Ett guldtonat VB-monogram sitter på tempelspetsarna.

• victoria beckham

Scandinavian Eyewear är ett genuint svenskt företag som sedan 2012 är en del av koncernen Marchon Eyewear Inc. Sedan 1948 har företaget utvecklat och distribuerat glasögon av högsta kvalitet till de nordiska länderna. I produktportföljen finns många välkända varumärken så som Skaga, Pilgrim, Calvin Klein, Chloé, Nike, Lacoste, Longchamp, Marni, MCM, DKNY och Salvatore Ferragamo. Med vår produktkunskap vill vi att du ska kunna se bättre, känna dig bättre och att se bättre ut med fokus på design, komfort och hållbarhet.