LANVIN EYEWEAR DEBUTERAR MED NY KOLLEKTION FÖR SS21

Lanvins distinkta tillvägagångssätt för modern förfining och ett öga för detaljer har utvecklats i och med den senaste glas- och solglasögonkollektionen, tillverkad i samarbete med Marchon Eyewear. I linje med varumärket Lanvin och dess rika historia är den nya kollektionen tidslös, sofistikerad och fängslande.

Kollektionen är producerad med hantverk kombinerat med modehusets signatursilhuetter med utsökta och invecklade detaljer. Det lyxiga sortimentet innefattas av 21 stycken solglasögon i klassiska stilar och arkitektoniska former tillsammans med en modern finish. Aviatormodellen, djärva och överdimensionerade silhuetter, feminina cat-eyes möter rika toner och färger. De 20 optiska modellerna är designade i en riktig Lanvin-anda, med lätta former och djärvt överdimensionerade. Tillverkade i premiummaterial, intrikata detaljer, snygga linjer och dekorativa utsmyckningar tilltalar de konsumenter som uppskattar mode, lyx och ett av de mest ikoniska Parisiska modehusen.

Med sitt rika arv på 130 år, som gör modehuset till det äldsta inom couture som fortfarande är aktivt idag, utmärker Lanvin sig genom sin unika kombination av uppfinningsrikedom och överraskningsmoment samt invecklade detaljer, något som baseras på den banbrytande och genialiska andan från modehusests grundare, Jeanne Lanvin. Med inspiration från märkets klädkollektioner, accessoarer, smycken och dofter designas Lanvin Eyewear med detaljer i samma stil och med unika utsmyckningar som en hyllning till märket. Den igenkännande Lanvin-logotypen, det gulpläterade Mother & Child-emblemet, olika mönster och arpège-doftdetaljerna är några av koncepten i designen av glas- och solglasögonen, vilket återspelgar varumärkets essens.

Den nya kollektionen kommer att säljas globalt på utvalda varuhus, i butiker och hos premiumåterförsäljare av solglas- och optiska bågar, samt i Lanvin-butiker och på www.lanvin.com från och med januari 2021.

Nyheten är under embargo till och med den 15 januari 2021.

Scandinavian Eyewear är ett genuint svenskt företag som sedan 2012 är en del av koncernen Marchon Eyewear Inc. Sedan 1948 har företaget utvecklat och distribuerat glasögon av högsta kvalitet till de nordiska länderna. I produktportföljen finns många välkända varumärken så som Skaga, Pilgrim, Calvin Klein, Lanvin, Nike, Lacoste, Longchamp, Marni, MCM, DKNY, Converse och Salvatore Ferragamo. Med vår produktkunskap vill vi att du ska kunna se bättre, känna dig bättre och att se bättre ut med fokus på design, komfort och hållbarhet.