MARCHON EYEWEAR FÖRNYAR DET GLOBALA LICENSAVTALET MED LACOSTE

Melville, NY (februari 2016)

Marchon Eyewear, Inc., som är en av världens största tillverkare och distributörer av kvalitetsglasögon och solglasägon, är glada att tillkännage att de förnyar sitt globala licensavtal med Lacoste, ett ledande livsstils varumärke som exemplifierar elegans och komfort. Det ursprungliga avtalet som undertecknades 2011, gav Marchon rätten att utforma, tillverka och distribuera sol- och optiska glasögonkollektioner för Lacoste.

Kollektionerna säljs i Lacoste flaggskeppsbutiker, andra ledande butiker och återförsäljare i optikerbranschen.

Claudio Gottardi, VD för Marchon Eyewear, kommenterar: "Vi är mycket glada över att fortsätta vårt framgångsrika samarbete med Lacoste. Som ett ledande varumärke inom Marchon portföljen, kommer vi att fortsätta vårt lönsamma samarbete och fortsätta utveckla högkvalitativa glasögon som är lätta att identifiera med Lacoste arv, tillsammans med speciella och innovativa "Made in Italy" samlingar."

Sandrine Conseiller, Lacoste Group Marketing och Branding Executive Vice President säger: "Vi är glada att fortsätta att utveckla våra glasögon kollektioner tillsammans med Marchon. Innovation är en del av Lacoste DNA och Marchon kompetens inom R&D tillför dessa attributer till våra linjer."

Marchon Eyewear, Inc.
Marchon Eyewear, Inc. är en av världens största tillverkare och distributörer av kvalitetsglasögon och solglasögon. Företaget marknadsför sina produkter under prestigefyllda varumärken så som: Calvin Klein Collection, Calvin Klein platinum, Calvin Klein Jeans, Chloé, Columbia Sportswear, Diane von Furstenberg, Dragon, Etro, Flexon®, G-Star Raw, Karl Lagerfeld, Lacoste, Liu Jo, Marchon NYC, Marni, MCM, Nautica, Nike, Nine West, Salvatore Ferragamo, Sean John, Skaga, och Valentino. Marchon distribuerar sina produkter genom ett stort antal lokala säljkontor som betjänar över 80.000 konton i mer än 100 länder. Scandinavian Eyewear är sedan 2012 ett helägt dotterbolag till Marchon Eyewear inc. och ansvarar för att distribuera och marknadsföra varumärkena på den nordiska marknaden.

Lacoste
För Lacoste, är livet en vacker sport!
Sedan den allra första polon skapades 1933, har Lacoste förlitar sig på sina autentiska sportiga rötter och elegans och har på så sätt kunna tillhanda hålla livsstilprodukter till kvinnor, män och barn. Med en vision att vara den ledande aktören inom premiumfritidskläder på marknaden, finns Krokodil varumärke idag i 120 länder genom ett selektivt distributionsnät. Varje sekund säljs det två Lacoste produkter i världen.
Ur ett internationellt perspektiv finns det ett komplett sortiment på över 10 000 produkter som innefattar: kläder, lädervaror, parfymer, skor, glasögon, hem & hushåll, klockor och underkläder. Alla produkter har utarbetas i de mest kvalitativa, ansvarsfulla och etiska sättet. År 2014, omsatte varumärket 1,9 miljarder euro.
För mer information besök: www.lacoste.com

För ytterligare information:

Marcon Eyewear Inc / Scandinavian Eyewear
CEO: Nils Fredriksson
Nils.fredriksson@scandinavianeyewear.se

Marchon Eyewear Inc / Scandinavian Eyewear
Marketing Manager Nordics: Liza Manestam
Liza.manestam@scandinavianeyewear.se                                                                                                                   +46725587599

Lacoste
Pascal Collet
pcollet@lacoste.com

• lacoste
  • damglasögon
  • glasögon
  • mode
  • optik

Scandinavian Eyewear, är ett genuint, traditionsrikt svenskt företag som utvecklat glasögonbågar av högsta kvalitet sedan 1948. Det är i snart 70 år som bågarna med stor omsorg designats, produktutvecklats och tidvis tillverkats, på en och samma plats. I Jönköping, mitt i de djupa skogarna i Småland.

Scandinavian Eyewear har idag, förutom vårt eget klassiska varumärke- Skaga, flera starka och internationella varumärken i sin portfölj så som Pilgrim, Lexington och Oscar Jacobson. I oktober 2012 blev Scandinavian Eyewear en del av världens tredje största glasögonföretag Marchon. Detta innebar att Scandinavian Eyewears redan gedigna produktportfölj kunde kompletteras med flera av världens ledande modevarumärken såsom Nike, Calvin Klein, Lacoste, Chloé och Marni.