Ny utställning i Bankeryd – Petrichor (n.) - The smell of earth after rain av Beata Rydén och Victoria Söderström

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2017 15:42 CET

Nu finns det en ny utställning på plats i galleriet i vår butik i Bankeryd. Utställningen Petrichor (n.) - The smell of earth after rain består av ett urval bilder som delar känslan av ett sökande. I ett samhälle där vi distanseras från naturen och upplever mycket av vår omvärld genom skärmar, går vi miste om en plats som kan ge oss inspiration, avkoppling och ett inre lugn. Var finns platsen för människan när kopplingen till naturen är mindre självklar?

Beata Rydén och Victoria Söderström är två fotokonstnärer som går under namnet Sagoakademien. Med naturen som kuliss bygger de upp magiska scener med ett tidlöst och måleriskt uttryck. Sagoakademien har en stark tro på fantasi och vill vara en motvikt till vår samtid, där mjuka värden får allt mindre utrymme.

Sagoakademien har utställningar, arrangerar workshops och håller i föreläsningar runtom i Sverige.

Utställningen pågår t.o.m. 31/3. Välkommen!

Bild: Victoria Söderström

Bild: Beata Rydén