Årets Julfrossa på Teater Västernorrland presenteras av Klas Norberg, Jacke Sjödin och Lina Melander. Foto: Tommy Engström

Äntligen dags för Julfrossa på Teater Västernorrland

Vad får man om man blandar rödbetssallad och gravad lax med Queen och Snoddas?
Jo, Julfrossa med Jacke Sjödin.
- Det ska bli fantastiskt roligt att få möta publiken igen, säger kåsören och underhållaren från Sollefteå.

Den 25 november blir det åka av. Då har nämligen Julfrossa med Jacke Sjödin, som ifjol ställdes in på grund av pandemin, premiär på Konsertteatern i Sundsvall. Totalt spelas 20 föreställningar varav 16 i Sundsvall, två i Härnösand och två i Kramfors.
På 70 minuter inklusive 60 sekunders paus levereras såväl ett ätbart julbord som ett musikaliskt. Kända jultexter mixas med andra melodier, det blir musikalklassiker, opera och ensemblen utlovar ett oförglömligt luciatåg.

- Vi gör 32 nummer på 70 minuter, så det gäller att inte blinka, då kan man råka missa nåt!

Jacke Sjödin har under det senaste året gjort sig känd för en än bredare publik med sina fyndiga låtar och betraktelser över pandemin i sociala medier. 39 låtar om pandemin har streamats nära 10 miljoner gånger.

- Jag är så otroligt stolt att Jacke Sjödin tillsammans med övrig ensemble och orkester vill skapa årets Julfrossa tillsammans med Teater Västernorrland. Julfrossan är en kär tradition för många i vår publik som nu börjat hitta tillbaka till teatersalongen. Vi vill välkomna dem på bästa sätt, säger Kristoffer Berglund, teaterchef på Teater Västernorrland.

Ensemble: Jacke Sjödin, Lina Melander och Klas Norberg
      Orkester: Per-Åke Stockberg, Patrik Grundström och Christian Sundeqvist