Film Västernorrland och Film Fest Sundsvall bjuder till pressträff om årets filmfestivalprogram

Torsdag den 28 februari kl 11.00 bjuder Film Fest Sundsvall in till pressträff.

Då kommer årets festivalprogram att presenteras. Det blir nyheter, filmvisningar, presentationer av guldkorn man inte får missa samt en goodiebag med program och festivalarmband som ger dig möjlighet att ta del av allt som händer under festivalen.

Den 13-17 mars är det dags för andra upplagan av Film Fest Sundsvall. Under fem dagar visas det film från hela världen.

Filmprogrammet bjuder på 80 olika filmer, allt från kortfilmer från Norrlands tyngsta filmskapare till de senaste nordiska långfilmerna. Det blir en del Sverigepremiärer samt förhandsvisningar av kommande filmer och TV-serier.

Seminarieprogrammet innehåller många intressanta samtal med bioaktuella regissörer, Guldbaggevinnare, spelproduktionsbolag samt work-in-progress av de tre långfilmerna som har spelats in i Västernorrland under det senaste halvåret - den senaste idag.

Dessutom blir det en hel del musik och kända gäster.

När:Torsdag den 28 februari kl 11.00 – 12.00
Plats:Film Västernorrland, Biografen, Norra Järnvägsgatan 10
Anmälan:karin.westin@filmvasternorrland.se

Film Fest Sundsvall arrangeras av Film Västernorrland.

Film Västernorrland har som uppdrag att stärka och utveckla filmkulturen i Västernorrland. Vi arbetar med tre huvudområden; barn och unga, visning och spridning, och produktion.