Inbjudan till pressträff - Teater Västernorrland

Välkommen till Konsertteatern för en presentation av Teater Västernorrlands utbud för hösten 2021.

Möt teaterchef, regissörer och skådespelare och ta del av smakprov och intressanta detaljer ur föreställningarna.

När: onsdag 25 augusti 15:30
Var: Konsertteatern, Sundsvall

Teater Västernorrlands repertoar hösten 2021

En handelsresandes död – En av de största moderna klassikerna. Med bland andra Lennart Jähkel och Albin Grenholm.

Ja skiter i att det är fejk det är förjävligt ändå – Nyskriven pjäs efter Jack Werners bok med samma namn. En svart komedi om myter på nätet.

Sufflören (gästspel) – Kritiker- och publikfavorit som nu spelas för åttonde året. Kärleksfull komedi av och med Andreas T Olsson.

Mat&Teater - fem föreställningar inklusive Julfrossa med Jacke Sjödin.

Anmälan: kicki.wahlbeck@scenkonstvasternorrland.se Meddela vid anmälan om du vill boka enskild intervju med någon specifik person i samband med pressträffen.

Varmt välkommen!

Medverkande vid pressträffen:

Kristoffer Berglund, teaterchef

Rasmus Lindberg, regissör

Lennart Jähkel, skådespelare
Gisela Nilsson, skådespelare
Albin Grenholm, skådespelare
Robert Hannouch, skådespelare
Lars T Johansson, skådespelare
Victor Wigardt, skådespelare
Anders Hennig Öhrström, skådespelare
Ellen Hennig Öhrström, skådespelare

Karl Seldahl, regissör

Jens Wieselblad Nilsson, skådespelare
Miriam Forsberg, skådespelare
Amanda Kilpeläinen Arvidsson, skådespelare

Scenkonst Västernorrland inrymmer Norrdans, Nordiska Kammarorkestern, Teater Västernorrland, Film Västernorrland och Musik Västernorrland. Vi ägs av Region Västernorrland och Sundsvalls kommun som tillsammans med Kulturrådet står för huvudfinansieringen och har som uppdrag att utforska och utveckla verksamhet inom dans, film, musik och teater. Vår vision är att beröra, inspirera och berika människor genom att skapa och erbjuda konstupplevelser i världsklass. För att ge näring till människors själar. För en bättre värld.

Teater Västernorrland är länets egen teater med uppdrag att spela teater för både barn och vuxna i hela Västernorrland. Publikmötena sker i olika lokaler – i allt från klassrummet till den stora scenen. Teater Västernorrland är en del av Scenkonst Västernorrland AB som ägs av Region Västernorrland och Sundsvalls kommun som tillsammans med Kulturrådet står för huvudfinansieringen. Kreativitet, mångfald och konstnärlig kvalitet ska prägla bolagets verksamhet inom dans, film, musik och teater.