Schneider Electric lanserar program som hjälper IT-leverantörer till nya intäkter

Schneider Electric offentliggör idag lanseringen av Edge Software & Digital Services Program – en komplett uppsättning supportverktyg och certifieringar som gör det möjligt för IT-leverantörer att skapa funktionstjänster inom energi kallat Managed Power Service.

Edge Software & Digital Services Program är ett svar på den kraftiga tillväxten inom edge computing och gör det möjligt för leverantörer av IT-lösningar att etablera återkommande intäktsströmmar genom att erbjuda fjärrövervakning och fjärrhantering av den fysiska infrastrukturen i sina kunders nätverk. Programmet är en del av det prisbelönta mySchneider, IT Solutions Partner Program, tidigare känt som APC Channel Partner Program.

Enligt undersökningsföretaget Gartner beräknas 75 procent av alla företagsgenererade data skapas och bearbetas utanför ett traditionellt, centraliserat datacenter eller moln år 2025. Eftersom infrastrukturen för edge computing är geografiskt utspridd kräver den alltid fjärrövervakning och fjärrhantering. Men idag erbjuder bara 27 procent av IT-leverantörerna sådana tjänster.

– Ökningen av edge computing innebär en enorm möjlighet för leverantörer av IT-lösningar att öka sina återkommande intäktsströmmar genom att sälja Managed Power Service, säger David Terry, VP IT Channels, Schneider Electric Europe. Vi har byggt ett omfattande program för partners som förenklar och påskyndar den tid som krävs för att komma igång med tjänsten. Det kommer att möjliggöra för IT-partners att tillgodose sina kunders behov genom effektiv övervakning och hantering av kundernas edgemiljöer, vilket numera bör betraktas som verksamhetskritiskt.

Kärnkomponenterna i Edge Software & Digital Services Program innehåller:

• Livscykelrabatter – en löpande ekonomisk möjlighet för leverantörer av IT-lösningar att återinvestera i sin verksamhet
  • E-guide som steg för steg visar hur företag kan växa med Managed Power Services
  • Certifieringsvägar – utbildningar utformade för att öka tekniska och affärsmässiga färdigheter relaterade till programvara och servicealternativ för digital fjärrövervakning
  • EcoStruxure IT Software and Digital Services – tillgång till Schneider Electrics flexibla erbjudande med avancerad fjärrövervakning och support dygnet runt

Affärsmässiga skäl att införa Managed Power Services

Marknaden för funktionstjänster har expanderat kraftigt under det senaste decenniet och står nu för nästan 160 miljarder dollar i intäkter från IT som hanteras genom en leverantör av IT-tjänster. Med Managed Power Services kan leverantörer av IT-lösningar skapa nya intäktsströmmar genom att erbjuda övervakning och hantering av kundernas fysiska infrastrukturtillgångar i edge-miljö. Detta inkluderar kraft-, kyl-, miljö- och fysiska säkerhetstillgångar. Med Managed Power Services ökar intäkterna 1,5 gånger under tillgångens livscykel. Dessutom kan IT-leverantörerna bidra till att förbättra motståndskraften hos webbplatser med proaktivt underhåll och identifiera hårdvaruuppdateringar för att minska sina kunders driftskostnader.

För att kompensera för startkostnaderna innehåller Edge Software & Digital Services Program en kundlivscykelrabatt. Initiativet har utvecklats efter feedback från IT-leverantörer och belönar mySchneider IT-partners för kundengagemang under hela livscykeln.

Resurser som hjälper IT-partners att bygga Managed Power Services

Edge Software & Digital Services Program ger partners fri tillgång till resurser, inklusive The Essential Guide to Growing your Business with Managed Power Services, en guide som steg för steg möjliggör en smidig utveckling av Managed Power Services. Programmet erbjuder också två nya certifieringsvägar, skräddarsydda för partners olika behov. Certifierade partners har tillgång till en erfaren, dedikerad Partner Success Manager som guidar genom utvecklingsresan. Alla deltagare i programmet har tillgång till designverktyg, samt till Schneider Electrics Exchange Platform, som är en öppen plattform för branschexperter och teknikpartners, för att öka konkurrenskraftig positionering och affärsinnovation.

EcoStruxure IT Software and Digital Services erbjuder flexibilitet och skalbarhet

EcoStruxure IT Software & Digital Services ger flexibilitet inom funktionstjänster så att leverantörer av IT-lösningar kan skala upp efter behov. Plattformen är byggd för att passa IT-partners, med möjlighet att leverera avancerad fjärrövervakning och support dygnet runt och med alternativ att utnyttja sina tjänsteinvesteringar eller outsourca till Schneider Electrics serviceexperter. Schneider Electrics erbjudanden inom digitala tjänster möjliggörs av IT-plattformen EcoStruxure, som stödjer framgångsrik driftsättning, övervakning och underhåll när det gäller edge. IT-leverantörer kan välja och lägga in programvara och digitala tjänster i mySchneider för att bygga den lösning som bäst passar deras affärsmodell och kundernas behov.

Här kan du läsa mer om Edge Software & Digital Services Program.

Här hittar du steg-för-steg-guiden.