Tillförlitlig strömförsörjning med nya kompakta nätaggregat från Schneider Electric

De nya nätaggregaten i serien Modicon Power Supplies från Schneider Electric tar upp till 50 procent mindre montageutrymme än sina föregångare. De klarar en omgivande temperatur på +70°C och kretskorten har en extra beläggning som skyddar mot damm och kemiska föroreningar.

Serien Modicon Power Supplies är anpassad för industriella tillämpningar och tillhandahåller stabiliserad och switchad strömförsörjning från 0,3 till 40 A.

Det minsta nätaggregatet är enbart en modul bred och installationen är enklare än någonsin. Tack vare flera anslutningspunkter för kablar behövs inga extra plintar vid inkoppling. Därmed sparas både tid och montageutrymme. Ytterligare en förenkling är att aggregaten har en QR-kod tryckt på framsidan som ger direkt tillgång till dokumentation.

Här finns mer information om Modicon Power Supplies

Ulf Kvist, produktchef Schneider Electric, 070-577 74 81, ulf.kvist@se.com