Intelligenta tillbehör för en smartare logistiklösning.

Koppla upp och följ ditt flöde via SmartLink®, den senaste innovationen från Schoeller Allibert. SmartLink® använder LPWAN trådlös teknologi för att länka ihop enskilda enheter och skapa ett intelligent nätverk av ditt gods, som kan styras och kontrolleras via den säkra och cloudbaserade SmartLink® plattformen.

“SmartLink® är Schoeller Alliberts revolutionerande logistiklösning som möjliggör användare att ta rätt beslut baserade på faktisk data. Som marknadsledare inom logistiklösningar I Europa är vi hängivna utvecklare av ny och hållbar teknologi inom det globala logistikområdet”, säger Ludo Gielen, CEO på Schoeller Allibert.

Kontroll hela vägen.

SmartLink® ger dig en komplett lösning som ger trygghet och sörjer för goda B2B relationer. Med SmartLink® kan man följa godset 24/7 via en kostadseffektiv LPWAN uppkoppling. Diskreta sensorer gör det möjligt att läsa av temperaturer, tryck, innehåll, batterinivåer och många andra värden. SmartLink® stödjer också geografiska mätvärden, vilket innebär att en signal skickas om godset avviker från sin givna rutt.

Förenkla processer med rätt beslut

Spårbarheten på gods med SmartLink® optimerar processerna hela vägen genom logistikkedjan. En unik EAN-kod för varje godsenhet läses in i SmartLink® portalen och gör det enkelt att styra hela flödet. Allt från att hålla koll på lagersaldot, undvika stölder till att hålla kostnaderna nere. Datan från SmartLink® är lättillgänglig och kan presenteras I överskådliga rapporter helt baserade på kända variabler.

Smart kontroll överallt. Alltid.

Följande produkter kan utrustas med SmartLink® :

• Fällbara Pallcontainer– Magnum Optimum® 1208 &1210 595 – 975mm hög, Magnum 0806, Optishute® och Hopper®
  • IBC – Combo Life® 65/285, Combo Fructus® 280/300/315, Combo Excelsior® 265
  • Big Box – JumboNest®, Maxilog®, Agrilog®, Agriplus®