Pressmeddelande -

The Princess by Schüco: Schüco ny presenting sponsor av Henrik Stensons The Princess

Schüco utökar sitt engagemang inom den internationella golfen med att bli presenting sponsor av “The Princess”, en deltävling på European Challenge Tour, startad av Henrik Stenson år 2009. Stenson är en av Schücos varumärkesambassadörer och en golfspelare i världsklass med intressen även bortom greener och fairways. Han brinner för att stödja unga golfare och förbereda dem för framtiden.

The Princess by Schüco äger rum dem 30 juni – 3 juli på PGA Lakes Course utanför Malmö. En av höjdpunkterna är den avslutande välgörenhetsduellen den 4 juli mellan Henrik Stenson och Martin Kaymer, världsetta under våren och även han Schücosponsrad.

Henrik Stenson kommenterar: “Som far till två barn och någon som växt upp med the Challenge Tour, är jag mycket nöjd med att se turneringen växa. Jag är mycket glad över att ett företag som Schüco hjälper oss att stödja unga idrottare att utvecklas som golfare och växa som personligheter. Tillsammans tar ‘The Princess’ och Schüco ansvar för att göra vår framtid lite bättre.”

Dirk U. Hindrichs, Schüco International KGs president och CEO, kommenterar: “Schüco visar vad som är möjligt med innovativa och intelligenta teknologier vilka ger ett hållbart bidrag till att bevara den blå planeten. Vi investerar i framtida generationer vilket ligger helt i linje med the Challenge Tours event ‘The Princess’ ambition att stödja unga talanger. Vi är väldigt glada över att bli huvudsponsor till detta extraordinära event, särskilt som vår varumärkesambassadör Henrik Stenson är en mycket övertygande och passionerad personlighet.“

Schüco erbjuder världsledande lösningar för solenergi, fönster, dörrar och fasader och tar sitt ansvar att skydda jordens resurser på stort allvar. Med grön teknik för den blå planeten. Med andra ord, med ren energi från sol och fönster.

Schüco sponsrar en rad framgångrika golfspelare varav många firade sina första framgångar på just the Challange Tour. Följande spelare sponsras av företaget: Ian Poulter, Bubba Watson, Dustin Johnson, Martin Kaymer, Bernhard Langer, Colin Montgomerie, Miguel Ángel Jiménez, Grégory Havret, Geoff Ogilvy, Henrik Stenson, Edoardo Molinari och Liang Wenchong.

• the princess by schüco
  • henrik stenson
  • the princess
  • european challenge tour
  • pga lakes course
  • martin kaymer

Grön teknik för den blå planeten

Ren energi med sol och fönster

Schüco för den tekniska utvecklingen inom byggsektorn och är idag en världsledande aktör. De 5 000 medarbetarna är verksamma i 75 länder och utgör tillsammans med 12 000 partner ett globalt nätverk för hållbart byggande. Produktutvecklingen har alltid varit central och bygger på hörnstenarna energieffektivitet, säkerhet, automatisering och design. De innovativa och högkvalitativa produkterna är konstruerade för att kunna anpassas till individuella önskemål genom skräddarsydda lösningar som tillgodoser faktiska behov. Redan på 90-talet började Schüco tillverka solenergilösningar och integrerade dem efterhand i sina produkter. Resultat är det innovativa energikonceptet Energy3 - spara, generera och lagra energi. Spara genom minskad energiförbrukning med välisolerade produkter och automatisering, generera med hjälp av solel och solvärme och slutligen lagra med nätverk som fördelar energin i tid och rum. Konceptet avser automatiserade och komfortabla energisjälvförsörjande byggnader med positiv energibalans. Målet är att minska koldioxidutsläppen och begränsa den globala uppvärmningen till 2°. Visionen är att skydda jordens resurser och leverera grön teknik för att värna den blå planeten.

Karolina Westerborn

Presskontakt Marknadsansvarig 08-442 76 21