Anmälan till East Sweden Hack 2015 har öppnat

East Sweden Hack är Sveriges första öppna hackathon där man kopplar ihop öppen data och Internet of Things. Vad händer om man kopplar ihop öppen data med en pryl? Under två dagar, den 4-6 september i creActive Mjärdevi, har deltagarna möjlighet att hänga med andra kreativa människor och tillsammans skapa nya tjänster och produkter.

2013 var första året som East Sweden Hack genomfördes i Linköping, i creActive Mjärdevi. 10 lag deltog med uppdraget att skapa en nytänkade app eller webbtjänst med hjälp av öppen data. 2014 dubblerdes antalet lag och 20 idéer genomfördes under helgen.

Nu är det dags för 2015... och uppdraget är kort och gott:
Koppla ihop minst en av våra partners öppna datakällor med en pryl som antingen kan bli din nästa startup eller förbättrar världen.

Man kan anmäla sig på fyra olika sätt:

Laganmälan: Vi vet att de bästa produkterna skapas av de mest blandade lagen. Är du till exempel ekonom som vill göra samhällsnytta, hackare som vill testa att programmera hårdvara, eller grafiker som vill lära dig webb? Välkommen till East Sweden Hack den 4-6 september i Linköping, oavsett om detta är ditt första eller sjutiioelfte hack.

Enskild anmälan: Vill du delta men har inget lag? Lugn, vi hjälper dig! Utifrån din kompetens försöker vi hitta andra lagkamrater till dig så ni kan bilda ett framgångsrikt lag. Ansök så fort som möjligt så vi kan få till den bästa matchningen.

Wildcard: Känns september för långt bort för att planera in något i kalendern? Anmäl dig då som wildcard. En månad innan det är dags kommer vi välja ut ett lag på fyra personer som vill delta som wildcard. Ni tävlar under samma förutsättningar som andra lag men med kortare förberedelsetid. Antar du utmaningen?

Nybörjare: Är du nyfiken på ett hackathon men aldrig skrivit en rad kod innan? Under ESH15 ger vi ett lag chansen att, med fullt stöd från våra coacher, vara med och tävla. Ta chansen att få lära dig programmering tillsammans med andra nyfikna hackare under en grym helg!

Mer information:

Lena Miranda, VD Mjärdevi Science Park
lena.miranda@mjardevi.se

Marcus Nygren, Projektledare
marcus@marcusnygren.se

Anna Broeders, Deltagaransvarig
anna.broeders@eastswedenhack.se

• sakernas internet
  • iot
  • internet of things
  • öppna data
  • anmälan
  • hackathon
  • hack
  • east sweden
  • esh15
  • creactive

Mjärdevi Science Park är ett kommunägt bolag som arbetar för att erbjuda optimala tillväxtförutsättningar för innovativa företag och tillväxtmiljöer i Linköping. Vi vill få människor och företag att utvecklas och driver även mötesarenan creActive Mjärdevi på Teknikringen 7.