Deltagarrekord i Mjärdevistafetten

På kvällen torsdagen den 8 september arrangeras folkfesten i Mjärdevi Science Park - Mjärdevistafetten - för sextonde året i rad. Friskvård, gemenskap och företagskul i ett. Nytt för i år är chiptidtagning i klasserna Damer, Herrar och Mixed. Antalet deltagande fyrapersonerslag är rekordstort: 122 stycken!

Tävlingsdag
Torsdagen den 8 september 2011 med start kl 17.00

Plats
Start, mål och After Run i Collegiumparken (parken bakom Collegium, Teknikringen 7, Mjärdevi Science Park, Linköping)

Lagsammansättning
Varje lag består av fyra olika personer.

Tidtagningsklasser (chiptidtagning)
Damer, Herrar, Mixed
Resultatlistan kommer att redovisa såväl individuella tider som lagets sammanlagda tid.
Medaljer och pokaler till de tre första lagen i tidtagningsklasserna.

Klass utan tidtagning
Promenadklass (alla i laget startar på samma gång och går sträckan tillsammans).

Utlottningar
Fina priser som träningskort, presentkort, flygresor och mycket, mycket mer utlottas på nummerlapparna bland samtliga deltagare. För att kunna vinna något av de priser som utlottas i samband med prisutdelningen måste vinnaren finnas på plats personligen.

After Run
I samband med loppet kommer sedvanlig After Run med grillat, dryck och kaffe att finnas för publik och deltagare. Kontant betalning.

Prisutdelning
Sker strax efter att samtliga lag gått i mål. Medaljer och pokaler till de tre första lagen i klasserna Damer, Herrar och Mixed.

I samband med prisutdelningen sker även utlottning av priser på samtliga deltagares nummerlappar. För att kunna vinna något av dessa priser måste man personligen finnas på plats.

Här finns bilder från Mjärdevistafetten 2010.

Mer information:
Läs mer på tävlingarnas hemsida. Här kommer också resultatlistan att finnas.

Presskontakt: EvaMarie Törnström, kommunikationsansvarig, Mjärdevi Science Park AB, 0738-00 53 59

• collegium
  • löptävling