Inbjudan till pressträff creActive Mjärdevi - Så ska studenterna hitta till Mjärdevi Science Park

För första gången visas nu creActive.

creActive är något helt nytt. På dryga 700 kvm skapar nu Mjärdevi Science Park en arena för industriell och kreativ utveckling, en professionell mötesplats mitt i verkligheten. Mötesplatsen kommer att öppnas för aktiviteter hösten 2013.

En av creActives allra viktigaste uppgifter är att skapa kontakter mellan studenter vid Linköpings universitet och näringslivet. Här hittar studenterna mentorer, här hittar företagen sina medarbetare. Här sås fröet till framtidens innovationer.

creActive kommer att vara en lokal för samarbeten mellan studenter, olika utbildningsinstanser och näringslivet. I creActive kommer olika typer av evenemang och nätverksskapande aktiviteter att arrangeras både av Mjärdevi Science Park AB och andra aktörer. creActive ska skapa nya kontaktytor för nya projekt och bidra till att idéer blir verklighet.

Tid: Onsdagen den 20 februari kl 11.00

Plats: creActive, Teknikringen 7, Mjärdevi Science Park (till vänster om huvudingången till Collegium hittar du creActive, just nu byggarbetsplats)

Deltagare:

Paul Lindvall, kommunstyrelsens ordförande

Fredrik Lundén, ordförande NuLink AB och Mjärdevi Science Park AB

Martin D. Mileros, operations manager för creActive

Välkommen!

Mer information: EvaMarie Törnström, kommunikationsansvarig Mjärdevi Science Park AB, 0738-00 53 59

• mötesplats
  • corallen