Entreprenörsfest i Jönköping

Den 21 oktober är det dags för entreprenörsfesten Orange. Ett event som fokuserar på det vi på Science Park tycker är allra viktigast: knyta kontakter, byta idéer, lära sig av varandra och ha det trevligt tillsammans.

-Orange är ett sätt för oss att samla alla de entreprenörer, investerare, studenter, partners och ambassadörer vi har glädjen att få jobba med och ge dem kunskap och inspiration men framförallt tid och möjlighet att prata med varandra förklarar Cecilia Ödman, marknadschef på Science Park.

Rätt människor är lika viktigt som affärsidé och finansiering för att få ett företag att växa och genom Orange gör Science Park nu ett avstamp i arbetet med att ännu tydligare skapa en community kring entreprenörskap i Jönköpings län. Fler aktiviteter och events kommer att följa i Oranges fotspår framöver och de flesta av dessa kommer vara öppna för alla som vill delta. Det enklaste sättet att få en inbjudan är genom att prenumerera på Science Parks nyhetsbrev.

Tävla om biljetter till Orange

Med Orange lägger vi grunden till något som vi hoppas ska växa, och även om eventet i första hand riktar sig till vårt befintliga nätverk så vill vi självklart också ge driftiga personer vi ännu inte lärt känna chansen att vara med. På vår Facebook-sida pågår just nu en tävling om Orange-biljetter.

Det här händer på Orange

Ta chansen att på Orange prata med Felicia Margineanu om socialt företagande och hur du förändrar normer. Diskutera med Max och Irene från Nobody’s Fools om hur världen och vi själva måste förändras för att ge plats åt Millenials. Ta ett snack med mobilitetsexperten Johan Sannerud om vad han lärt sig av att lansera 100 appar. Testa Oculus Rift, kolla in Zbeen, spöa en investerare i Counterstrike, måla graffiti, testa Business-Tinder och mycket annat roligt. I loungen kan du ta en drink och höra kortare pitchar av Jönköpings start-ups. Vi utlovar överraskningar och oväntade möten och fest så länge du orkar på kvällen.

Tävla om Orangebiljetter här

Läs mer om Orange här