Dags för batch #2 av Spark Accelerator

Spark Accelerator är programmet för dig som vill arbeta med din affärsidé och ge den en ärlig chans att nå marknaden. Programmet pågår under 8 veckor där du får ta del av individuell affärsutveckling, experter, föreläsningar, co-working och som avslutning deltar du på programmets Demo Day.

Spark Accelerator vänder sig till drivna individer som vill satsa helhjärtat på sina affärsidéer och har ambitionen att starta företag och nå ut på marknaden. Programmet är kostnadsfritt och erbjuder deltagarna de förutsättningar som krävs för att utveckla sina idéer - bland annat coachning, utbildning och plats att arbeta på. Programmet startar med en kick-off den 5 oktober, sista ansökningsdag är den 13 september.

Under våren lanserades Spark Accelerator för första gången. I programmet deltog drivna entreprenörer med affärsidéer som rörde allt ifrån underkläder till spelstudios. En av deltagarna från batch #1, Moritz Witter, är mycket nöjd med sin upplevelse av Spark Accelerator.

– Jag blev väldigt imponerad av de workshops vi hade. Det känns som att 30-60 minuter på Science Parks workshops nästan lärde mig mer än en hel termin på högskolan. Det bästa av allt är dock de individuella mötena med min affärsutvecklare, Tobias. Varenda möte tar mig framåt, Tobias är väldigt duktig på att guida en i rätt riktning utan att säga exakt hur man ska gå tillväga så att man får lära sig själv.

Nu är det alltså dags för omgång två av programmet och anmälan har öppnat. Här kan du läsa mer och anmäla dig till Spark Accelerator.

• affärsidé
  • business