Science Park söker affärsutvecklare till inkubatorn

Caroline har arbetat två år på ett hotell i Sydney där hon fått en idé till en webbaserad tjänst för affärsresenärer. Nu är hon tillbaka i Jönköping där hennes bror Johan precis avslutat sina studier på högskolan. Syskonen ser en möjlighet på marknaden och vill satsa snabbt och stort på Carolines idé men vet inte riktigt hur de ska gå tillväga.

Är du rätt person att hjälpa dem sätta affärsmodellen, se hur de behöver komplettera teamet med kompetens och förbereda dem för att ta in kapital så att bolaget kan växa? Då är det dig vi söker.

Om oss och tjänsten

Science Park hjälper företag och talangfulla personer göra något stort med sina idéer. Vi finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer i samtliga tretton kommuner i Region Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Nu letar vi efter dig som kan komplettera vårt team av affärsutvecklare med fokus på att stötta bolagen i vår inkubator. De tre huvuduppgifterna du med hjälp av våra modeller och metoder kommer att jobba med är:

• Stötta företag i att hitta rätt affärsmodell, team och kapital för tillväxt.
  • Utveckla våra koncept och erbjudanden samt våra affärsutvecklare.
  • Aktivt sälja in våra erbjudanden till entreprenörer med intressanta idéer.

Din profil och bakgrund

För att lyckas med ovanstående tror vi att du har en akademisk examen och minst 5 års erfarenhet av affärsutveckling/verksamhetsutveckling/produktutveckling i etablerade företag. Vi ser gärna att ditt fokus i tidigare uppdrag har varit inom marknad och försäljning. Har du erfarenhet från att ha drivit ett eget företag är det meriterande.

Du är en social person som är bra på att lyssna, har lätt att skapa relationer och är duktig på att kommunicera i såväl text som tal på både svenska och engelska. Du har en affärsmässig inställning till ditt uppdrag och med en stor portion eget driv skapar du resultat för oss och de bolag vi arbetar med. Du gillar att samarbeta och hitta kreativa lösningar för att hela tiden komma framåt och du är prestigelös i att ta hjälp av kollegor och andra i processen.

Frågor och ansökan

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta vår vd Gustav Österström, 036-30 51 63 eller Cecilia Ödman som är Marknads/HR-ansvarig, 036-30 51 65.

Vi vill ha din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Jobylon senast den 5 juni.

• jönköping
  • jobb