​Drivna entreprenörer i Science Park Accelerator omgång 4

Nu kickar Science Park igång fjärde omgången av programmet Accelerator. Under hösten kommer 14 drivna entreprenörer få hjälp att satsa helhjärtat på sina affärsidéer för att utveckla dem vidare i steget mot att bli nästa generation av tillväxtföretag.

Science Parks Accelerator, som startade 2016, riktar sig till dem som vill utveckla sitt entreprenörskap och satsa helhjärtat på sin affärsidé för att ta den till nästa nivå. Deltagarna kommer under åtta veckor få chans till individuell affärscoaching, lärorika workshops och experthjälp. Dessutom får de möjlighet att sitta i Spark – Science Parks co-workingyta som erbjuder både en kreativ arbetsmiljö och ett nätverk av andra entreprenörer och företagare.

Programmet avslutas i december med en Demo Day där deltagarna inför en jury och öppen publik får pitcha sina affärsidéer, med chans att vinna pengar för att utveckla idén vidare.

Höstens program har en intressant mix av drivna entreprenörer och affärsidéer. Idéerna innehåller allt från bin, till byggare och sociala plattformar och personerna bakom idéerna kommer från olika bakgrunder – vissa studenter, andra med fasta anställningar.

– Det är en härlig mix av människor från alla världens hörn, med härligt driv för sina idéer, säger Calle Andersson, affärsutvecklare på Science Park.

Deltagare i Acceleratorn omgång 4

• Starling, en digital plattform för hantering av operativa och strategiska affärsinteraktioner inom detaljhandeln. Team: Preedik Poopuu, Philipp Rödig, Jacob Torehov, Jonas Fellenstein och Venne Umaganthan
  • BeeGarden, en tjänst som gör det möjligt för lokala företag att bli mer hållbara genom att stödja stadsbiodling. Team: Przemyslaw Jablonski
  • Byggbanken, ett system som erbjuder byggföretag en digital kunskapsbank som samlar erfarenhet och kunskap från företagets anställda i syfte att förbättra och standardisera företagets val och rutiner för en effektiviserad verksamhet. Team: Julius Holmgren och Fredrik Conradsen
  • 72-timmarsboxen, en överlevnadslåda som gör det möjligt att klara sig 72 timmar vid oförutsedda händelser. Team: Lotta Landing, Petrus Landing
  • MyStajl, ett socialt nätverk som skapar frihet för inspiration och kreativitet hos användaren genom att möjliggöra mottagandet av donationer och prenumerationer. Team: Sebastian Fast och Rikard Ågren
  • En dating-tjänst med syfte att skapa verklig mänsklig interaktion och att hjälpa människor att hitta en känslomässig koppling. Team: Sanne Lövgren
  • En innovativ lösning på de problem och utmaningar som uppstår vid hantering och paketering av pulverprodukter inom sport nutrition-marknaden. Team: Marco Cus
  • Fishpass, en sportfiskeplattform byggd för moderna sportfiskare och vattenägare. Team: Adi Sofradzija.

I tidigare omgångar av Science Park Accelerator hittar vi företag som Earth BiteNordic AdventoursKemikalieklok och Volentos.

Läs mer om programmet och tidigare deltagare.

• jönköping
  • science park accelerator