Innovationsbron satsar på Science Park Jönköping

Science Park Jönköping har i tuff nationell konkurrens blivit utvalt till BIG Sweden - Innovationsbrons satsning på inkubatorer som arbetar med utveckling av nya företag med tillväxtfokus.

- Det är mycket glädjande att Innovationsbron väljer ut Science Park Jönköping till BIG Sweden och också ökar sitt finansiella stöd till vår verksamhet. Beskedet är ett fantastiskt bevis på att vi jobbar på rätt sätt och med rätt saker och att det vi gör för bolagen verkligen skapar värde säger Therese Sjölundh, vd för Science Park Jönköping

Innovationsbron satsar drygt 50 miljoner på årsbasis i det nya nationella inkubator­programmet. Inledningsvis ingår 42 inkubatorer i satsningen varav 21 också beviljas driftstöd. Samtliga 42 ingår i ett kompetensutvecklingsprogram, där fokus ligger på ökad kompetens genom erfarenhetsutbyten, benchmarking, utbildning samt nätverkande.

Tillväxtprogrammet på Science Park Jönköping har under de senaste tolv åren hjälpt över 110 företag att utvecklas. Totalt har bolagen attraherat över 230 miljoner i riskkapital.

Genom det fortsatta stödet från Innovationsbron tillsammans med den övriga finansieringen från Högskolan i Jönköping, Jönköpings kommun och Regionförbundet i Jönköpings län, kommer Science Park Jönköping även i fortsättningen vara en av landets mest effektiva inkubatorer.

• finansiering
  • big sweden
  • tillväxtprogram
  • innovationsbron

Science Park Jönköping är en mötesplats för innovativa företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling, lokaler och finansieringsmöjligheter i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.