Science Park start-up Impraise flyttar till Silicon Valley

Bolaget Impraise (tidigare Glean) som grundades på Science Park Jönköping flyttar från Berlin till Silicon Valley för att bli en del av Y Combinator, en inkubator som tidigare fått fram bolag som Reddit, Dropbox och Airbnb.

Y Combinator investerar två gånger per år 120 000 dollar i ett antal start-ups som får flytta till Silicon Valley och under tre månader genomgå intensivträning för att bli intressanta för investerare. Varje grupp avslutas med en Demo Day när start-up bolagen presenterar sina företag för en grupp noggrant utvalda investerare.

Impraise har nu en öppen Beta-version av sin tjänst och kommer inom kort att lansera en iPhone app. För mer information se www.impraise.com

• start-up
  • impraise
  • y combinator
  • silicon valley

Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling och  finansieringsmöjligheter för att utveckla affärsidér till bärkraftiga företag i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.