Snabbare betalningar med Chip&Go från TechPay

TechPay lanserar snabbare betalningar för belopp under 200 kr, benämns Chip&Go, och införs nu i TechPay EMV betalapplikationer. Det blir lättare att betala eftersom PIN inte behöver matas in vid köpet.

Snabbare betalningar med Chip&Go

Nu kan TechPay tillsammans med svenska banker erbjuda Chip & Go som är en förenkling av betalning och snabbar upp hanteringen vilket ökar försäljningen. Vid betalning förs kortet in och samtidigt så godkänns beloppet – inga extra knapptryckningar behövs.

- Vi arbetar nära marknaden och har ett antal nya funktioner som underlättar vid betalning – att utföra en säker betalning så fort som möjligt passar så väl på buss som i restaurangen, säger Göran Carlqvist, VD på TechPay.

Vid belopp över 200 kr fungerar det som vanligt och kunden får slå in sin PIN för att bekräfta köpet. Detta gäller även för ”online kort” som Maestro och Electron.

Fokus på användarvänlighet

Med kombinationen inom betalning utökar TechPay sitt produktkoncept inom transport och restaurang och fortsätter att fokusera på användarvänlighet i en säker miljö för betalningar med betalkort. TechPays betalapplikation är PA-DSS certifierad, vilket innebär att TechPay levererar en säker och godkänd produkt enligt Nordens alla banker.

För mer information kontakta TechPay marknad- och säljansvarig Jose Caro, 070-821 56 15.

• betalkortslösningar
  • betalkort
  • chip and go
  • techpay

Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling och  finansieringsmöjligheter för att utveckla affärsidér till bärkraftiga företag i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.