Grym vecka som kan lyfta ditt spelföretag – ansök nu

Du missar väl inte chansen att söka till Startup-Sweden? Förutom en grym vecka med fokus på affärsmodeller, kunderbjudande, pitch, juridik och marknadsföring kommer det att erbjudas mycket tid för nätverkande med och pitch för såväl spelföretag som investerare. Ansök senast 10 juni.

Startup-Sweden är ett Boot Camp som riktar sig till Sveriges mest lovande digitala startups i hela landet. Tillväxtverkets Boot Camp ger 10 företag möjlighet att utveckla sin kompetens inom affärsutveckling och utvidga sitt nätverk under fem intensiva dagar i centrala Stockholm. Dessutom får bolagen chans att träffa privata och offentliga investerare på Sveriges största demodag för digitala bolag den 14 december.

Den 19-23 september genomförs årets tredje Boot Camp och denna omgång är helt dedikerad spelutvecklare och spelstudios. Denna omgång genomförs av Tillväxtverket i samarbete med Gameport i Karlshamn och The Game Incubator i Gothia Science Park i Skövde/Göteborg.

De studios som får möjlighet att delta kommer att bland annat att kunna nätverka och ta del av erfarenheter från bland andra: Daniel Hasselplan, Mag Interactive, Martin Wahlund, Fatshark, Anton Westbergh och Armin Ibrisagic, Coffee Stain Studios, Brjánn Sigurgeirsson, Image & Form, Tobias Sjögren, White Wolf Publishing, Tommy Persson, Lawyer.se, Mattias Nygren, The Station, Plan of Attack och Peter Zetterberg, Microsoft. Dessutom kommer det finnas en rad investerare och finansiärer på plats under veckan, bland andra London Venture Partner.

Nytta för dig som får chansen att delta

• Bygg upp och utöka ditt nätverk med andra företag, finansiärer, potentiella kunder och partner.
  • Få praktiska och konkreta kunskaper inom affärsutveckling, från andra startups och från experter inom olika områden.
  • Träna på din pitch inför företag, coacher, pitch-experter och investerare.
  • Få förtur till utvalda insatser och internationella nätverk, såsom Innovate46 och Slush.
  • Delta på sociala event, såsom Sthlm Tech Meetup och Startup Grind, tillsammans med övriga deltagare.

Utlysningen är öppen till och med 10 juni. Ansök nu.