GSP-företag går på talangjakt 19 september

Den mest kompetenta personen. Det är rekryteringens enda mål. Receptet för att lyckas: leta brett och gå utanför nuvarande nätverk.

Den 19 september går ett antal företag i Gothia Science Park på talangjakt. De gör det under samlat flagg i samband med Skövde Pride-festival.

- Idén om en gemensam rekryteringsaktivitet kommer från ett företag i parken. Med bas i den idén har ett projekt och ett koncept skapats och finalen är Talangjakt på 72 kvadrat, ett stort tält på Hertig Johans torg lördagen den 19 september, säger Åsa Björk, verksamhetsansvarig på GSP Open Arena.

I tältet kommer ett antal företag med rekryteringsbehov att berätta om sin verksamhet och sina behov ny kompetens för att fortsätta växa.

- Förutom Talangjakten rymmer konceptet även två aktiviteter i Gothia Science Park den 8 september, dels en öppen lunchföreläsning om mångfald i rekryteringsprocessen dels en fördjupad workshop med tips och råd och praktiska verktyg för att bredda sin rekryteringsbas och öka sin mångfald vid rekrytering. Workshopen är exklusiv för de företag som kommer att finnas på plats i tältet den 19 september. I aktiviteterna den 8 september är vår partner Diversity Group, slutar Åsa Björk.

KORT OM PROJEKTET

Rekryteringskampanjen genomförs som en samverkansaktivitet inom ramen för Gothia Innovation AB:s verksamhet GSP Open Arena. Idén med en gemensam aktivitet för GSP-företag kommer från InExchange Factorum AB. Projektets syfte är att ge medverkande företag:

• tillgång till kompetensutveckling och nya verktyg/metoder inom inkluderande rekrytering
  • synlighet i samverkan och en offentlig yta för att rekrytera ny personal
  • möjlighet att engagera sig för mångfald och öppenhet i samband med Skövde Pridefestival

Projektet medfinansieras av Västra Götalandsregionen.

KORT OM GOTHIA INNOVATION AB

Gothia Innovation AB är företaget som har uppdraget att driva och utveckla Gothia Science Park och därigenom skapa tillväxt och förnyelse i Skövdes och närregionens näringsliv. Gothia Innovation AB driver flera verksamheter för skapa tillväxt, bland annat GSP Open Arena, en av sex samverkansplattformar i Västra Götaland, och GSP Inkubator, en landets vassaste inkubatorer. De största finansiärerna av Gothia Innovations verksamhet och dess projekt är Västra Götalandsregionen, Skövde kommun, Skaraborgs Kommunalförbund och Vinnova.

• skövde pridefestival
  • bredda nätverken