Sweden Game Conference är i full gång!

Årets internationella konferens är en tre dagar lång spelupplevelse med fokus på spel och politik.

Sweden Game Conference 2018, som anordnas för nionde året i rad av Sweden Game Arena, fokuserar i år på temat Games & Politics: Reflections on power, play and changing perspectives. Tillsammans reflekterar besökare och talare kring hur spel kan påverka politiska perspektiv och tvärtom.

Som en av Europas ledande spelkonferenser för dataspelstudenter och startups inom spel, sammanför Sweden Game Conference inte bara spelbranschen med spelutvecklare, utan inkluderar även akademi och forskare på området. På plats finns representanter från Högskolan i Skövde, som har Sveriges bredaste utbud av dataspelsutbildningar. Med finns också Sveriges bästa spelinkubator för startups - The Game Incubator, vars verksamhet drivs i Gothia Science Park.

Fullspäckat program

Mellan 17-19 oktober bjuds besökarna på ett brett spektrum av talare, bland annat: Sandra Neudinger (Paradox Interactive), Tsutomu Kouno (Sony), Ste Curran (London South Bank University), Christy Dena (Universe Creation 101), Martin Kvale (Killbrite Studio) och många fler, som du hittar här.

Utöver många spännande talare finns det möjlighet att gå på workshops inom exempelvis design, ljud & musik och berättande samt en expodel och en IndieCator där spelutvecklare från hela världen visar upp sina spel.

Du kan följa vad som händer under Sweden Game Conference här

• dataspelsutveckling