Träffa nya kontakter över en lunch - när du vill

LunchIn är ett prestigelöst nätverk utan krav. Konceptet bygger på att alla är välkomna och du dyker upp när du vill. – Genom LunchIn kan vi få människor att träffas på ett enkelt sätt, säger Carolina Green, ambassadör för LunchIn i Skövde.

Till vardags arbetar Carolina Green som innovationsledare på Gothia Innovation AB, företaget som driver och utvecklar Gothia Science Park i Skövde. Det var i somras som Carolina fick frågan om att ta över som ambassadör för LunchIn i Skövde, ett uppdrag som går hand i hand med hennes arbete på Gothia Innovation.

- En viktig del i min yrkesroll är att bygga communityt i Gothia Science Park och skapa möjligheter och sammanhang för människor att komma till vår miljö. Det kan antingen vara genom att anordna event, arbeta med vårt co-working space eller, som i detta fall, leda ett lunchnätverk, förklarar Carolina och fortsätter:

- Syftet med LunchIn är att få människor att träffas på ett enkelt sätt. Det kommer bland annat människor som vill hitta nya affärskontakter, människor som bara vill ha en trevlig lunch, de som vill lära sig om vad andra jobbar med, de som vill bredda sitt nätverk på ett opretentiöst sätt och givetvis många andra nyfikna själar.

Träffa människor du annars inte mött

LunchIn i Skövde anordnas tisdagar kl. 11.30 och deltagarna samlas vid receptionen i Portalen, Gothia Science Park. Lunchträffarna sker varje vecka, men utan krav på deltagarna att närvara vid varje tillfälle. Du kommer när du kan och vill, inte för att du måste. Det enda du betalar för är din lunch.

- Det är det som är nyckeln, att knyta ihop människor som har ett öppet sinne. Under lunchträffarna är klimatet väldigt tillåtande och öppet, skrattet är aldrig långt borta. Samtidigt går deltagarna därifrån med en handfull nya bekantskaper som de kanske aldrig annars hade träffat, vilket givetvis kan leda både till ny vänskap och nya affärsmöjligheter.

Vilka ämnen som skall behandlas under lunchträffarna beror helt på vilka personer som är med, deras erfarenheter, intressen och yrkesroller. Det finns ingen bestämd agenda utan den skapas gemensamt av deltagarna.

- För mig personligen är LunchIn en bra ”temperaturmätare” ute i arbetslivet. Tack vare dessa träffar kan jag hålla koll på vad som händer, på vad som efterfrågas och också hitta behov som vi kan hjälpa till att fylla. Jag träffar många nya människor som jag kan koppla ihop med varandra och jag kan snabbt identifiera aktiviteter som kan genomföras inom ramen för min yrkesroll. Dessutom är det energigivande och roligt att varje vecka ha ett helt gäng med glada människor att dela lunchtimmen med, avslutar Carolina Green.

Nyfiken på att delta under nästa LunchIn? Här hittar du nästa tillfälle!

• lunchin
  • nätverk