Förnyat förtroende för en av Sveriges bästa inkubatorer

Under tisdagen kom beskedet från Vinnova; GSP Inkubator har beviljats finansiering i form av tre miljoner kronor/år under fyra år. - Säkrad finansiering från Vinnova innebär att alla som bär på en idé med global marknad fortsatt kan få tillgång till ett av världens vassaste inkubatorprogram som just nu finns i Skövde och Göteborg, säger Per-Arne Lundberg, verksamhetsansvarig för GSP Inkubator.

Konkurrensen har varit hård men nu har Vinnova beslutat att ge finansiering till 18 företagsinkubatorer runt om i landet. GSP Inkubator är en av dem.

- Jag är otroligt nöjd över att återigen kvalificera in med vår verksamhet i det nationella inkubatorprogrammet. Sedan starten av dessa 2003 är det endast åtta inkubatorer av 29 sökande som varit med i obruten följd, säger Per-Arne Lundberg och fortsätter:

- Säkrad finansiering från Vinnova innebär att alla som bär på en idé med global marknad fortsatt kan få tillgång till ett av världens vassaste inkubatorprogram som just nu finns i Skövde och Göteborg. De andra inkubatormiljöerna i Sverige som också tävlat om finansiering är i ett mycket fint sällskap.

I GSP Inkubator får du hjälp att utveckla din idé för att skapa ett framgångsrikt och växande företag. GSP Inkubator tillhandahåller kontor, kapital, kontakter och kompetens för personer och idéer med tillväxtambitioner och det skapar förutsättningar för nya lokala jobb i nya globala företag.

Läs mer om GSP Inkubator

Vill du läsa pressmeddelandet från Vinnova hittar du det i en bifogad pdf.