ICYOU lanserar mobilspel med Celtic FC

Bollen är definitivt i rullning. Nu har ICYOU (publ) signat ytterligare ett av världens starkaste varumärken inom fotbollen – Celtic FC.
- Vi producerar för närvarande mobila spel och digitala produkter även för FC Barcelona och S.L. Benfica. Planen är att lansera våra spel under dessa världskända varumärken med start första kvartalet i år, säger David Rosén, CTO.

ICYOU har placerat sin utvecklingsavdelning i Gothia Science Park i Skövde. Företagets strategi inom mobil underhållning är tydligt utpekad.
- Vi ska bli den starkaste leverantören i världen av digitala produkter inom sportsegmentet och vi börjar med fotbollen. Kontrakten med Barcelona, Benfica och Celtic är bara början. Vi har inlett förhandlingar med flera ledande fotbollsklubbar med miljontals fans runt om i världen, säger David Rosén.
- Vi är glada över och förväntansfulla inför vad detta samarbete med en ledande spelutvecklare kan leverera i form av ett brett spektra av nya produkter till våra fans, säger en talesman för Celtic FC.
Utveckling av mobila spel och digitala produkter kräver mankraft och spetskompetens. För att klara såväl tillväxtambitioner som leveranser kommer ICYOU att fortsätta växa i GSP.
- Utvecklingsteamet har fördubblats senaste halvåret och fram till sommaren kommer vi att rekrytera ytterligare minst en handfull medarbetare. Genom vår placering i GSP, med närheten till Högskolan i Skövde, har vi utmärkta förutsättningar att klara både tillväxt och att leverera förstklassig underhållning till fotbollsfans runt om i världen, slutar David Rosén.

MER INFORMATION
Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med David Rosén på d.rosen (at) icyougroup.com. Mer information finns även på http://www.icyouinteractive.com/index.php

ABOUT ICYOU
IC YOU is an interactive media company and game developer that innovates, imagines and develops brands interactivity with its fans and consumers. One of ICYOU’s main goals is finding ways to bridge the interactive experience through our mobile games and virtual spaces, connecting fans to their favorite sports club, athlete, musician or artist.

ABOUT CELTIC FC
Celtic Football Club is one of Europe’s largest football clubs, reigning Scottish Champions, currently leading the Scottish Premier League and a participant in the last 16 round of the UEFA Champions League 2012/2013.

• benfica
  • celtic fc
  • icyou
  • barcelona

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av verksamheter, processer, miljöer och individer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. GSP:s fokusområden är kopplade till Högskolan i Skövde med spets inom Simulering, Beslutsstöd samt Spel för underhållning och lärande.