Lazzo tog hem silver i Guldnyckeln

Lazzo DM Byrå tog hem silver i Guldnyckeln, med bidraget ” Vi älskar bilister” för Västtrafik.
- Riktigt kul att en så framgångsrik kampanj uppmärksammas och prisas. Över 200 000 bilister bearbetades. Fler än 12 000 av dem kommer att förändra sitt sätt att resa till och från jobbet, säger Jan Brissman, vd för Lazzo.

– Nivån var hög överlag på bidragen och särskilt märkbar i vissa kategorier. Juryn har genomgående haft en tuff uppgift att skilja agnarna från vetet. Så det är en stor bedrift att vara nominerad, sade Jonas Åkerlind, juryordförande, i ett pressmeddelande på Guldnyckelns webbplats inför gårdagens Galakväll med prisutdelning.
Lazzos nominering ”Vi älskar bilister” föll uppenbarligen juryn i smaken såväl avseende kampanjens strategi, resultat och kreativa lösning. Silver i Guldnyckeln är en fin fjäder i hatten för Lazzo som är en av landets främsta byråer inom direktmarknadsföring.
- DM är en en komplex produkt som kräver mycket arbete i allt från målgruppsanalys och utformning av enheter till verktyg för svarshantering och CRM-system, säger Jan Brissman.

Mer information
Om du vill ha mer information om den prisade kampanjen samt dess utveckling och genomförande är du välkommen att ta kontakt med Jan Brissman, 0500-49 43 44 eller 0708-82 27 40 alternativt jan@lazzo.nu.

Vinnare i Guldnyckeln 2013
Besök Guldnyckelns webbplats

Mer om Lazzo
Lazzo DM Byrå är en fullservice reklambyrå som grundades 2000, sysselsätter 10 personer och är beläget på Gothia Science Park i Skövde. Uppdragen kommer från verksamheter och organisationer i hela Sverige och går ut på att hitta, attrahera och utveckla kundrelationer genom att erbjuda mätbart lönsamma kommunikationskoncept. Lazzos webbplats

• guldnyckeln
  • vi älskar bilister
  • västtrafik
  • direktmarknadsföring
  • Lazzo

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av verksamheter, processer, miljöer och individer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. GSP:s fokusområden är kopplade till Högskolan i Skövde med spets inom Simulering, Beslutsstöd samt Spel för underhållning och lärande.