Mingel för fler samarbeten om ex-jobb inom IT

Nu på måndag och tisdag sammanstrålar företagare, forskare och studenter för att skapa nya samarbeten kring examensjobb och framtida samarbeten i utvecklingsprojekt.
- Det är ett samarrangemang mellan Gothia Science Park och Högskolan i Skövde, Institutionen för Information och Kommunikation. Intresset är mycket bra, konstaterar Kenneth Alfelt, verksamhetsansvarig för innovationsmiljön i teknik- och forskningsparken GSP.

Ett examensarbete med en student från Högskolan i Skövde är ett gyllene tillfälle för såväl verksamhetsutveckling som rekrytering och kompetensutveckling av den egna personalen.
Den 14-15 oktober genomförs tre IT-exjobbsmingel i Gothia Science Park där syftet är att knyta nya kontakter mellan såväl företagare och studenter som företagare och forskare.
- Inom arbetet med IT-kluster gör vi ett omfattande arbete med branschanalys. Ett av de fokus IT-företagen lyfter fram som avgörande för fortsatt utveckling och tillväxt är rekrytering och kompetensutveckling. Satsningen på IT-Exjobbsmingel är ett sätt att bidra till IT-företagens utveckling, förklarar Kenneth Alfelt.
Representanter för media hälsas välkommen att delta i och bevaka de tre eventen i Gothia Science Park:

14/10, kl 09.00-12.00  IT-Exjobbsmingel med verksamhets- och användarperspektiv

14/10, kl 13.00-16.00  IT-Exjobbsmingel med webb- och teknikperspektiv

15/10, kl 13.00-16.00  IT-Exjobbsmingel med dataspelsutvecklingsperspektiv

Mer information
För mer information är du välkommen att ta kontakt med Kenneth Alfelt, 070-849 30 50.

IT-Kluster och Skaraborgsprogrammet 2.0
Exjobbsmingel är ett samarbete mellan Högskolan i Skövde och Gothia Science Park IT-Kluster. Syftet med samarbetet sammanfaller med IT-Klusters uppdrag att synliggöra och stärka IT-området som en viktig bransch i och för Skaraborgs utveckling. Målgruppen är framför allt IT-företag i Skaraborg med inriktning på produkt- och systemutve