Pressinbjudan: De senaste spelen visas upp under Play My Game

Vilket spel har potential att bli nästa stora succé? Den 28 november anordnas en riktig spelfest på Lindholmen där lovande dataspelbolag visar upp sina spel, allt från redan släppta titlar till spel som är under utveckling. - Ett ypperligt tillfälle för spelintresserade personer och investerare att testa lokalproducerade spel som kan slå igenom på marknaden, säger Magnus Ling, projektledare för The Game Incubator i Göteborg.

Det populära eventet Play My Game startades redan 2015 i Skövde av The Game Incubator, den framgångsrika inkubatorn som hjälper entreprenörer att starta dataspelsbolag i Göteborg och Skövde. Till Play My Game bjuds spelintresserade personer in tillsammans med investerare och andra utvecklare som får möjlighet att testa och snacka spel med bolagen i The Game Incubator.

- Våra team får genom Play My Game värdefull input på sina spel i ett tidigt utvecklingsskede, både av branschkollegor och potentiella konsumenter. Genom att bolagen tar till sig den feedback de får kan det spara dem både tid och pengar i utvecklingsprocessen av sina spel, säger Magnus Ling, projektledare för The Game Incubator i Göteborg.

Under stundande Play My Game kommer ett tiotal dataspelsbolag från The Game Incubator visa upp sina spel inom en mängd olika genrer, både för PC och mobil. Med finns även representanter från The Game Incubator för att berätta om sitt nya program för entreprenörer som är nyfikna på att starta dataspelbolag.

Här kan du se en trailer inför Play My Game den 28 november

Datum: 28 november 2018
Tid: kl. 11.00 – 19.00
Plats: Visual Arena, Lindholmen Science Park (Lindholmspiren 3-5)

Play My Game är kostnadsfritt och det är drop-in under hela dagen.
Eventet kommer att hållas på engelska.

PROGRAM

11.00 – 11.45 Presentationer av samtliga dataspelbolag (3 min/bolag)
11.50 – 19.00 Play My Game börjar

Media har möjlighet att träffa Magnus Ling, projektledare för The Game Incubator i Göteborg, före eventet kl. 10.45 – 11.00. Media anmäler sin närvaro till Magnus Ling via magnus.ling@gsp.se eller 0709-64 46 54.

KORT OM THE GAME INCUBATOR

The Game Incubator startades 2004 i Gothia Science Park och är en inkubator med fokus på entreprenörer som vill starta dataspelsbolag i Göteborg eller Skövde. Tio år senare, 2014, öppnades en filial av The Game Incubator på Lindholmen Science Park i Göteborg. Etableringen av The Game Incubator i Göteborg sker i samverkan mellan Gothia Science Park och Lindholmen Science Park. Projektet pågår fram till år 2020 och finansieras av Europeiska regionala utvecklingsfonden genom Tillväxtverket och Västra Götalandsregionen.
Här kan du läsa mer om The Game Incubator

• play my game
  • göteborg
  • lindholmen science park
  • inkubator
  • kreativa miljöer
  • företagsinkubator

Gothia Science Park är en innovationsmiljö som ligger i anslutning till Högskolan i Skövde. I Gothia Science Park skapas möjligheter för människor och företag att utvecklas och växa, vilket bidrar till såväl affärsmässig framgång som regional attraktivitet och tillväxt. Läs mer på www.gsp.se.