Pressinbjudan: Finansieringsdagen samlar entreprenörer och investerare från hela Sverige

Den 24 november anordnar Science Park Skövde årets Finansieringsdag där temat är ekonomisk hållbarhet och hur det kan stärka din affär.
- Det blir föreläsningar, omvärldsbevakning och såklart pitchar från några riktigt spännande bolag. Nytt för i år är de omvända pitcharna, där investerare och finansiärer kort får presentera sin syn på hållbarhet när de tar investeringsbeslut, säger Anna Emanuelsson, ansvarig för Science Park Skövdes Finansieringsdag.

Vad innebär ekonomisk hållbarhet? Vilken påverkan kan du ha om du fokuserar på frågan? Och vilka är trenderna inom området? Det är frågor som vi kommer att få svar på under Science Park Skövdes Finansieringsdag 2022 då vi på olika sätt belyser temat ekonomisk hållbarhet. Moderator för dagen är Femtech-supportern och startup-entusiasten Malin Frithiofsson, som också är vd på WIT Venture Studio.

"Bygga ett starkt nätverk”

Syftet med Finansieringsdagen är att ge bolag bättre kännedom om de medel, kapital och stöd som finns tillgängligt, både genom offentliga och privata aktörer. Men det är också ett ypperligt tillfälle att nätverka.

- Under Finansieringsdagen samlar vi entreprenörer, bolag, investerare och finansiärer från hela Sverige, vilket möjliggör många spännande samarbeten. Detta är också ett viktigt event för oss då vi på Science Park Skövde vill bygga ett starkt nätverk med investerare som vill satsa på våra bolags hållbara lösningar och upplevelser för framtidens samhälle, säger Anna Emanuelsson.

När: 24 november 2022, kl. 08.30-17.00
Var: ASSAR Industrial Innovation Arena (Kavelbrovägen 2b, Skövde)

Media är välkommen att delta under dagen. Vi kommer att börja med frukostmingel kl. 08.30 och då finns det möjlighet att intervjua Anna Emanuelsson, ansvarig för Finansieringsdagen.

För att anmäla din närvaro skickar du ett mejl till vår kommunikatör Karin Pestat via karin.pestat@scienceparkskovde.se.

Här kan du läsa mer om Finansieringsdagen 2022

• science park skövde
  • assar industrial innovation arena
  • finansiering
  • tillväxt
  • teknikföretag

Be a Game Changer - join the playground for innovation

Science Park Skövde är en mötesplats, ett community och ett innovativt ekosystem inom IT, smart industri och spelutveckling som möjliggör framtidens hållbara lösningar, tjänster och digitala upplevelser. Vill du utveckla en idé eller ett företag? Hör av dig till oss, vi hjälper dig på vägen. Science Park Skövde finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU.

www.scienceparkskovde.se.